17. آذر 1396 - 11:06   |   کد مطلب: 19800
برای داشتن یک رابطه کم دردسر و شاد، زوج ها تمام تلاش خود را می‌‌کنند تا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی خوبی داشته باشند. اما بسیاری از نکات ریز و حساس می‌تواند سبب فروپاشی زندگی مشترک شود.
زندگی مشترک,فروپاشی زندگی مشترک,روابط عاطفی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از میزان : برای داشتن یک رابطه کم دردسر و شاد، زوج‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی خوبی داشته باشند. اما بسیاری از نکات ریز و حساس وجود دارد که حتی با یک رفتار می‌تواند سبب فروپاشی زندگی مشترک شود. استادان روان شناسی دانشگاه اوکلند به بررسی علل فروپاشی زندگی مشترک می‌انجامد پرداخته‌اند و دلایل بسیاری که مهم هستند را یافته‌اند. امروز در نت‌نوشت شما را با این دلایل که می‌تواند پایه و بنیاد یک رابطه خوب باشد، آشنا می‌سازیم.
فروپاشی زندگی مشترک چگونه اتفاق می‌افتد؟
گذشته را رها کنید
محققان متوجه شده‌اند که برخی از افراد همچنان در روابط عاطفی سال‌های گذشته خود باقی می‌مانند. گویا هنوز در آن رابطه قدیمی به دنبال چیزی هستند. حال این مسئله می‌تواند پول، عاطفه یا هر چیز دیگری باشد.

اگر وارد یک رابطه جدید و زندگی جدید شده اید، رابطه‌های قبلی را فراموش کنید و تمام تمرکز و احساس خود را اکنون خرج کنید.

مانع پیشرفت یک رابطه نباشید
مسئله مهمی وجود دارد و بسیاری از افراد آن را یک موضوع کاملا ساده می‌انگارند و حتی یکبار انجام آن می‌تواند سبب فروپاشی زندگی مشترک شود این است که ارتباط داشتن با فردی که قبلا در ارتباط بوده اید در زندگی جدید شما تداخل و مزاحمت ایجاد می‌کند و به راحتی می‌تواند رابطه شما در زندگی جدید را در معرض خطر قرار دهد.

یکدیگر را کنترل نکنید
تحقیقات نشان داده است افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند به احتمال قوی در دوستی‌ها و روابط‌شان، فرد مقابل خود را تحت کنترل می‌گیرند. این افراد در صورتی که احساس کنند کنترل و اختیار طرف مقابل از دستشان در رفته است، رابطه را پایان یافته و بی اعتبار تلقی می‌کنند.

سوء استفاده از خوبی دیگران
ممکن است خصلت شما به نحوی باشد که در یک رابطه مدام مهربانی کنید. اگر متوجه شدید که این خصلت مورد سوء استفاده طرف مقابل‌تان قرار گرفته، این نشان می‌دهد که رابطه شما به پایان رسیده است.

استفاده مداوم و متوقع شدن نسبت به یک خصلت نیکو می‌تواند نشانه شروع از هم پاشیدگی یک رابطه باشد.

انتقام جویی
مطالعات نشان داده است که ارتباط قوی میان صفات اجتماعی و تمایل به انتقام همواره وجود دارد. بسیاری از افراد که به ظاهر یک دوست صمیمی می‌آیند در سایه خود حس را پنهان کرده اند. این افراد تنها منتظر هستند که در یک فرصت مناسب برای انتقام آماده شوند.

این چند نشانه به خوبی به شما می‌آموزد که از رفتار‌هایی که می‌تواند رابطه شما را تیره و تار کند و موجب فروپاشی زندگی مشترک شوند دوری کنید و برای رسیدن به یک رابطه دائمی و شاد این خصلت‌های اشتباه را کنار بگذارید.
انتهاي پيام/ص
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار