25. آذر 1396 - 8:40   |   کد مطلب: 19913
سرطان تخمدان از خطرناک ترین و مرگبارترین سرطان های زنانه است که علائم پنهانی دارد و به راحتی قابل تشخیص نیست. و در صورت پیشرفت باعث مرگ فرد مبتلا خواهد شد.
زنان,سلامت زنان,سرطان تخمدان,قاتل بی صدا,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از سلامت آنلاین : براساس مطالعات جدید انجام شده به سرطان تخمدان لقب «قاتل بی صدا» داده اند، زیرا به آرامی و تقریبا بدون علایم در لوله های رحمی شروع به پیشرفت می کند و در صورت عدم تشخیص بموقع ۶ تا ۶ سال و نیم پس از درگیر کردن شخص خطر مرگ را برای او به ارمغان خواهد آورد.

به نقل از دیلی میل گزارشها حاکی از آن است که ریشه های ژنومی این بیماری بیشتر موارد در بافتهای رشته‌ای که تخمدانها را به رحم متصل می کند، شروع می شود. پس برای درمان باید راهی به منظور جلوگیری از پیشرفت این ژنومها در فضای بین رحم و تخمدانها یافت.

سرطان تخمدان اغلب دیر تشخیص داده می شود، زیرا نشانه های آن فقط بعد از شدت یافتن علایم و درگیری سایرارگانهای بدن آشکار می شود. خیلی از زنان مبتلا به سرطان تخمدان که از یک درد و ناراحتی مبهم رنج می برند، پس از گزارش علایم نزد پزشک، بیماری به اشتباه سندروم روده تحریک پذیر تشخیص داده شده است. این بیماری همچنین ممکن است به اشتباه شروع یائسگی تشخیص داده شود، بنابراین باید مراقب این بیماری موذی وکشنده بود.

تعدادی از دانشمندان گمان می کنند که متداول ترین نوع سرطان تخمدان از لوله های رحم و پس از چندین دوره تخمک گذاری منشا می گیرد.

محققین دریافته اند که وقتی حرکت غده های سرطانی در لوله های فالوپ رحم شروع می شود، پس از یک دوره تخمک گذاری، سلولهای سرطانی به تخمدانها وارد شده و باعث ایجاد و پیشرفت سرطان تخمدان می شود. طول مدت این بیماری از زمان درگیری لوله های رحم تا رسیدن سلولهای سرطانی به تخمدان و شدت یافتن علایم بین ۶ تا ۶ سال و نیم است و به محض درگیر شدن تخمدان در صورتی که هنوز بیماری تشخیص داده نشده باشد، بیمار فقط ۲ سال زنده خواهد ماند.
بر اساس آمار سرطان تخمدان به عنوان پنجمین سرطان کشنده و دیر تشخیص در بین زنان شناخته شده است، بنابراین در نظر داشته باشید که با مشاهده کوچکترین علایم غیرطبیعی با رفتن نزد پزشک و انجام مرتب آزمایشات دوره ای به پیشگیری و درمان بیماری بپردازید و بدانید که همیشه پیشگیری بهترازدرمان است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار