2. تير 1399 - 9:52   |   کد مطلب: 20001
برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین معضلات فرهنگی هستند که خانواده‌های ایرانی را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داده است و تأثیر آن بر خلق و خو و رویکرد افراد به وضوح دیده می‌شود.
فضای مجازی,شبکه های اجتماعی,ماهواره,آسیب های اجتماعی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : سرهنگ علی جمالی با تشریح آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و ماهواره ظهار داشت: برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین معضلات فرهنگی هستند که خانواده‌های ایرانی را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داده است و تأثیر آن بر خلق و خو و رویکرد افراد به وضوح دیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر، خیانت، دوستی‌های نادرست و نامتعارف بین زنان و مردان و روابط نامشروع از تبعات ورود آن به خانواده‌های ایرانی است.

رئیس پلیس فضای تولیدوتبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام در خصوص هتک حیثیت در فضای مجازی هشدار داد و گفت: یکی از جرائم بزرگ فضای مجازی هتک حیثیت است مواردی که باعث می‌شود مته‌مان این فضا را به عنوان یک فضای مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب کنند این است که گمان می‌کنند هیچ‌گاه شناسایی نمی‌شوند.

فرجی با بیان اینکه مراقبت از عکس‌ها و تصاویر خصوصی امری مهم است، افزود: به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید و فراموش نکنید افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آن‌ها به اشتراک نگذارید.

جمالی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مرجع رسمی انتشار اخبار نیست، خاطرنشان کرد: هدف خیلی از گروه‌ها و معاندان نظام بهره برداری سوء از این شبکه‌ها است لذا توصیه می‌شود جامعه برای دریافت اخبار به شبکه‌های تلویزیونی و کانال‌های رسمی کشور مراجعه کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: معاندان و بدخواهان نظام همواره در فضای مجازی درصدد وارونه جلوه دادن حقایق و انجام عملیات روانی هستند لذا مقابله و خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان نیازمند هوشیاری و آمادگی کامل در جنبه‌های مختلف است.

جمالی درادامه به حضور فرزندان در فضای مجازی پرداخت وعنوان کرد: فضای مجازی با توجه به ویژگیهایی که دارد برای این موضوع بستر مناسبی خواهد بود و حضور فرزندان ما در این فضا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این خصوص آسیبهایی را برای آنان در پی خواهد داشت که والدین می‌توانند به ایجاد این رابطه مناسب، کافی و مطلوب صمیمانه و دوستانه فرزندان خود را از این آسیب‌ها مصون نمایند.

وی هشدار‌های لازم در خصوص جنگ نرم را بیان واظهارکرد: امروزه نیروی انتظامی، یکی از سربازان مقابله با جنگ نرم می‌باشد و در این راستا هر گونه تلاشی را برای مقابله با دشمنان قسم خورده ایران و استکبار جهانی انجام می‌دهد.

جمالی درخاتمه بیان نمود: همه ما وظیفه داریم دراین برهه از زمان که دشمن با ابزارهای گوناگون به مقابله با نظام اسلامی آمده، خودمان هوشیار باشیم و در جلسات و دیدارهایی که با اقشار مختلف جامعه داریم به عنوان یک افسرجنگ نرم به تبیین اهداف دشمن و آگاهی بخشی و مقاوم سازی فکری مردم برای کاهش خسارات جنگ نرم بپردازیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار