28. بهمن 1396 - 16:42   |   کد مطلب: 20838
اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی همچون زلزله خبر نمی‌دهند بنابراین خطر اعتیاد همواره برای زنانی که به هر شکل درگیر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای خلاف عرف هستند، وجود دارد.
اعتیاد,اعتیاد زنان,آسیب های اجتماعی,مصرف مواد مخدر,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : مهرداد هوشمند افزود: اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی همچون زلزله خبر نمی‌دهند بنابراین خطر اعتیاد همواره برای زنانی که به هر شکل درگیر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای خلاف عرف هستند، وجود دارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در چند سال گذشته گرایش زنان به مصرف مخدرهای صنعتی و روانگردان به دلایل گوناگونی نظیر لاغری، کنجکاوی، تنوع‌طلبی، کمبودهای عاطفی و روحی، عدم آگاهی و شناخت کافی و افزایش تبلیغات دروغین توسط شبکه‌های ماهواره‌ای واجتماعی افزایش یافته که این موضوع می‌تواند آموزش و تربیت فرزندان را در خانواده‌ها با مشکل اساسی مواجه سازد و به سلامت و دوام خانواده تأثیرات نامطلوبی ایجاد کند.

هوشمند ادامه داد: زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد برای زنان به صدا درآمده و با توجه به اینکه زنان از حساسیت‌ها و محدودیت‌های خاصی در جامعه برخوردار هستند بنابراین این خطر برای زنانی که در جامعه با خشونت‌ها و نامهربانی‌ها مواجه می‌شوند، بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بررسی علل و عوامل زمینه‌ساز گرایش به مصرف موادمخدر در بین زنان و دختران نیازمند مطالعه علمی و دقیق با رویکرد عالمانه و کارشناسانه به این معضل اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در این راستا دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و نهادها و مؤسسات اجتماعی و تربیتی نقش و رسالت مهمی دارند و می‌توانند با افزایش آگاهی زنان و خانواده‌ها به بهبود سلامت خانواده و روابط خانوادگی کمک کنند.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: برگزاری هر چه بیشتر کلاس‌های آموزش خانواده، افزایش آگاهی و شناخت زنان و خانواده‌ها، حمایت از پژوهش‌های علمی در حوزه اعتیاد زنان، استفاده از نتایج و یافته‌های علمی پژوهشگران در زمینه اعتیاد، تقویت ارزش‌ها و باورها و اعتقادات دینی خانواده‌ها، تهیه برنامه‌ها و فیلم‌های آموزشی و تربیتی توسط رسانه‌های جمعی در زمینه علل و زمینه‌ها و آسیب‌ها و پیامدهای منفی اعتیاد زنان بخشی از اقدامات و برنامه‌هایی است که می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در کاهش و پیشگیری از این آسیب مهم اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار