27. فروردين 1397 - 21:59   |   کد مطلب: 21563
اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف متقاعد کردن آمریکا برای خارج نشدن از برجام ناکام ماند.

به گزارش شبنم همدان ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت : وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست لوکزامبورگ راه های متقاعد کردن آمریکا برای خارج نشدن از توافق هسته ای ایران را بررسی کردند، اما تصمیم گرفتند تحریم های جدیدی علیه تهران اعمال نکنند.

بر اساس گزارش‌ها اتحادیه اروپا در اعمال تحریم های جدید ضد ایران ناکام ماند.

ایتالیا با طرح انگلیس، فرانسه و آلمان برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران مخالفت کرد. این ناکامی در آستانه ضرب الاجل ترامپ درباره توافق هسته ای ایران صورت می گیرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست لوکزامبورگ: به توافق هسته ای با ایران پایبند خواهیم بود.

چند دیپلمات در بروکسل به خبرنگاران رویترز گفته‌اند که این تصمیم می‌تواند به معنای بی‌اعتنایی اروپا به ضرب‌الاجل 22 اردیبهشت ترامپ باشد.

آنطور که منابع رویترز خبر داده‌اند، امروز فرانسه، انگلیس و آلمان با توجیه تلاش برای متقاعد کردن ترامپ به ماندن در برجام، پیشنهاد می‌دهند که تحریم‌هایی علیه فرماندهان و شبه‌نظامیان طرفدار ایران در سوریه اعمال شود.

ایتالیا و اتریش اما مخالفت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا باید بر اساس قوانین داخلی کشورش، در 22 اردیبهشت، در خصوص ادامه یا توقف اجرای تعهدات برجامی کشورش تصمیم بگیرد؛ آمریکایی‌ها از اروپا خواسته‌اند که از اهرم ترس از اقدامات غیرقابل‌پیش‌بینی ترامپ استفاده کنند و ایران را به قبول برخی موارد از جمله محدود شدن برنامه موشکی، دسترسی نامحدود بازرسان خارجی به همه اماکن نظامی ایرانیان و همیشگی شدن محدودیت‌های غنی‌سازی متقاعد کنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار