25. آبان 1395 - 22:54   |   کد مطلب: 13595
یک مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد "دونالد ترامپ" در صورت لزوم می‌تواند تحریم‌های ایران را تشدید کند.
بین الملل,آدام زوبین,شبنم ها,خزانه داری,آمریکا,ایران,تحریم,تحریم ایران,شبنم همدان,دونالد ترامپ,رئیس جمهور
به گزارش شبنم همدان ، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست نوشت : "آدام زوبین،" معاون خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، اظهار داشت "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا، تمامی ابزارهای لازم را برای برخورد با ایران در اختیار دارد و در صورت نیاز می‌تواند تحریم‌های ایران را تشدید کند و تحریم‌های هسته‌ای لغو شده را بازگرداند.
 
  زوبین گفت: دونالد ترامپ یک جعبه‌ ابزار سیاسی پر از وسیله برای رویارویی با ایران در اختیار دارد.
 
زوبین قصد دارد تا حد امکان گزینه‌های زیادی را در خصوص سیاست ایران در اختیار جانشین خود قرار دهد. معاون خزانه‌داری آمریکا که در چند سال اخیر همواره بر مکانیسم تحریم‌ها علیه ایران تمرکز داشته است، پیش از این از برجام حمایت و در مجمع عمومی سالانه فدراسیون یهودی از آن دفاع کرده است.
 
با این وجود، زوبین تأکید کرد رئیس‌جمهور آتی آمریکا فرصت تشدید تحریم‌های ایران را دارد و در حوزه‌های دیگر نیز می‌تواند تهران را به دلیل فعالیت‌هایش در منطقه تنبیه کند و سازمانهای واسطه را هدف بگیرد و حتی تحریم‌های هسته‌ای ایران را بازگرداند.
 
زوبین در ادامه اظهار داشت: قصد ندارم درباره فرضیات صحبت کنم و تماس‌ و درخواستی از رؤسای جمهور یا رئیس‌جمهور منتخب نداشتم. اگر ما به زمانی برسیم که ایران توافق هسته‌ای را نقض کند، تمامی ابزار موجود است. من می‌خواهم تمامی ابزار موجود را در اختیار جانشین‌هایم قرار دهم.
 
زوبین مدعی شد ایران بعد از اجرایی شدن برجام، حمایت از گروه‌هایی را که به ظن آمریکا تروریستی هستند، کاهش نداده است.
 
وی تاکید کرد تحریم‌های غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای ایران همچنان برجای خود باقی است و گفت: ما تمامی تحریم‌های بسیار تهاجمی علیه حزب‌الله را حفظ می‌کنیم. آنها در عرصه بسیار دشوار مالی قرار دارند. من گفته‌ام که در مقایسه با چندین دهه گذشته، حزب‌الله در یکی از پایین‌ترین نقاط خود قرار دارد.
 
وی در ادامه گفت شورای همکاری خلیج فارس اخیراً حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است و ابراز امیدواری کرد جانشین وی تمامی راه‌هایی را که او و همکارانش در خصوص اقدامات موشک‌های بالستیک ایران و سازمانهای نیابتی انجام داده‌اند، درک کنند.
 
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار