6. ارديبهشت 1397 - 5:20   |   کد مطلب: 21607
اگر زن در خانواده بنای بر این داشته باشد که از مبلمان ایرانی ٬ لوازم خانگی ایرانی و .... استفاده نماید می توان گفت بخش قابل توجهی از شعار سال که حمایت از کالای ایرانی می باشد را در راستای استراتژی مهم اقتصاد مقامتی مورد تاکید مقام معظم رهبری(ع) به فعلیت عینی رسانده است پس در پایان باید گفت برای حمایت از کالای ایرانی باید به فرهنگ سازی و توجیه پذیری زن ایرانی پرداخت.

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس

نقش زنان به عنوان مدیران  خانواده برای ترویج فرهنگ اقتصاد خانواده، مهم و کلیدی است، تغییر شیوه زندگی خانواده‌ها‌ از جمله راهکارهای موثر در تحقق اهداف اقتصاد خانواده است، احیای فرهنگ بومی با شعار ساده‌زیستی که می‌تواند از سوی مادران خانواده اتفاق بیفتد، نقش مهمی در اصلاح شیوه زندگی‌های امروزی ایفا می‌کند.

همان گونه که خانواده به عنوان واحد کوچکی از اجتماع در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه نقش اول را دارد، در توسعه و رشد اقتصادی جامعه نیز نقش اساسی را ایفا می‌کند و میزان، چگونگی و نوع حضور او در عملکرد و چرخه‌های اقتصاد کشور تأثیرگذار است، خانواده در مصرف تابع زنان خانواده است و زنان در اقتصاد خانواده بسیار مؤثرتر از مردان عمل می‌کنند.

اقتصاد خانواده به معنای چگونگی سامان دهی و مدیریت منابع خانه است، خانواده سازمانی است که تولید و توزیع کالاهای مورد نیاز را فراهم می‌سازد و زن به عنوان یکی از 2 رکن اساسی خانواده در این سازماندهی و مدیریت، نقش اساسی را ایفا می‌کند، وظیفه مادری، همسری و بیشتر منابع مصرف به زن سپرده می‌شود و زنان با تدبیر صحیح میان درآمد و مصرف هماهنگی به وجود می‌آورند، در حقیقت زنان در این زمینه نقش کلیدی داشته و با برنامه‌ریزی صحیح در رشد اقتصادی خانواده و در نهایت در توسعه اقتصادی جامعه و برنامه‌های بزرگ تأثیر بسیاری دارند، بنابراین درک زنان از مصرف و چگونگی آن می‌تواند در همه خانواده‌ها تاثیرگذار باشد.

از این رو بخش اعظمی از بازار و اقتصاد ملی نیز درتلاش است تا مایحتاج ساری و جاری خانواده ها را تامین کند از بخش گسترده و مهم خوراک و مواد غذایی تا حوزه پوشاک ٬لوازم آرایشی بهداشتی ٬لوازم چوبی و مبلمان ٬لوازم الکتریکی و سایر حوزه ها را در برمیگیرد.

با توجه به اینکه نبض اقتصاد و مدیریت مصرفی خانواده در دست زنان میباشد لذا اثر گذاری بانوان  در حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم و استراتژیک خواهد بود به طوری که میتوان به جرات عنوان
نمود اگر جامعه زنان و مادران و همسران کشور را نسبت به لزوم حمایت از کالای ایرانی توجیه و اقناع کنیم چه سیل عظیمی از خریدها و توسعه اقتصادی کالاها و محصولات ایرانی را ایجاد داده ایم .

اگر زن در خانواده بنای بر این داشته باشد که از مبلمان ایرانی ٬ لوازم خانگی ایرانی و .... استفاده نماید می توان گفت بخش قابل توجهی از شعار سال که حمایت از کالای ایرانی می باشد را در راستای استراتژی مهم اقتصاد مقامتی مورد تاکید مقام معظم رهبری(ع)  به فعلیت عینی رسانده است پس در پایان باید گفت برای حمایت از کالای ایرانی باید به فرهنگ سازی و توجیه پذیری زن ایرانی پرداخت.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار