8. آذر 1401 - 9:14   |   کد مطلب: 25147
اخبار داغ از دوشنبه 7 آذر تا سه شنبه 8 آذر1401

به گزارش شبنم ها، خبرهای داغ دوشنبه هفتم آذرماه تا سه شنبه 8آذر به شرح زیر است
آزادی ۷۰۹ زندانی مشمول ارفاقات قانونی در ۱۲ استان
مرکز رسانه قوه قضاییه:پس از دستور رئیس قوه قضائیه زندانیانی که در زندان‌های کشور واجد شرایط بودند، یا آزاد شدند و یا اینکه از تسهیلات و ارفاقات قانونی برخوردار شدند.در میان افرادی که براساس دستور رئیس قوه قضائیه، از ارفاقات قانونی برخوردار شدند، بازداشت‌شدگان وقایع اخیر کشور که واجد شرایط قانونی بودند، نیز حضور دارند.

شهادت بسیجی رضا اردستانی در اصفهان
اطلاعیه سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان: صبح امروز رضا اردستانی از بسیجیان اصفهان به شهادت رسید.این جنایت تروریستی در حالی صورت گرفت که این رزمنده بسیجی در حال عزیمت به محل کار خود بود. تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل ترور شهید اردستانی ادامه دارد.

امام جماعت روستای کوران شهرستان مهرستان به قتل رسید‌
فرمانده انتظامی مهرستان سیستان و بلوچستان: ساعتی قبل در پی اعلام گزارش به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع قتل در روستای کوران از توابع شهرستان مهرستان سریعا مأموران انتظامی در محل وقوع جنایت حضور پیدا کردند. ماموران پس از حضور در صحنه با پیکر بی جان کریم بخش سپاهی امام جماعت آن روستا مواجه شدند. در بررسی اولیه مشخص شد که علت قتل، اختلاف درون طایفه‌ای و در پی وقوع قتل دیگری در دو سال گذشته می‌باشد که منجر به وقوع این جنایت شده است.

رئیس دانشگاه تهران؛ هنجارشکنان را پاسخگو می‌کنیم
 ایرنا نوشت:رییس دانشگاه تهران گفت: برخی اساتید که تعداد آن‌ها انگشت‌شمار بود به بهانه اینکه «جامعه را دوقطبی نکنیم»، در مقابل افرادی که مبناها و چهارچوب‌ها را زیر پا گذاشتند، حاکمیت نظام اسلامی و اجرای احکام الهی را زیر سوال بردند و حتی با تهدید مانع از حضور برخی دانشجویان و اساتید در کلاس درس شدند، دچار مماشات شدند و عافیت‌طلبی را پیشه خود کردند.

شکایت شخصی علیه «دروغگویان» تنظیم کنید!
روزنامه کیهان که دیروز در گزارشی از عدم برخورد قضایی و امنیتی با «دروغگویان» درباره مرگ مهسا امینی گلایه کرده بود، امروز از خانواده «قربانیان» اعتراضات خواسته به عنوان شاکی شخصی شکایت خود را علیه این افراد تنظیم کنند. به گزارش این روزنامه، طرح شکایت خصوصی بر علیه دروغگویان از سوی خانواده قربانیان از جمله مطالب مهمی است که این روزها کمتر به آن توجه می‌شود. این در حالی است که در کشورهای دیگر این موارد پیگیری حقوقی شده و جرایم سنگینی برای فرد دروغگو وضع می‌شود.

اجاره ۸۰۰ هزار تومانی کارت ملی برای خرید ۲۰۰۰ دلار
بررسی‌های میدانی از بازار ارز بیانگر این است که دلار در بازار آزاد در محدوده ۳۵ هزار و ۵۰۰ تا ۳۶ هزار تومان فروخته می‌شود. بازار خرید دلار سهمیه‌ای و اجاره کارت ملی با این هدف داغ است. به‌گونه‌ای که ۸۰۰ هزار تومان برای اجاره کردن کارت ملی پرداخت می‌شود./ایسنا

قوه قضاییه:‌ خبر آزادی وریا غفوری صحت ندارد
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار خبری در رابطه با آزادی وریا غفوری، پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر صحت نداشته و برخلاف ادعاهای مطرح شده وریا غفوری آزاد نشده است/ ایرنا

اعلام حمایت قاطع وزیر امور خارجه از دو خبرنگار تحریم شده رسانه ملی
رئیس دستگاه دیپلماسی در نشست صمیمانه با خانم آمنه سادات ذبیح پور و آقای علی رضوانی، خبرنگاران تحریم شده خبرگزاری رسانه ملی از جانب آمریکا، انگلیس و کانادا بر حمایت قاطع دستگاه سیاست خارجی از این دو خبرنگار و جامعه رسانه‌ای کشور در مواجهه با این تحریم‌های ظالمانه تاکید کرد.

ورود وزیران خارجه هفت کشور اروپایی به کی‌یف
نخست‌وزیر اوکراین گفت که با وزرای امور خارجه استونی، ایسلند، لتونی، لیتوانی، نروژ، فنلاند و سوئد که وارد کشورش شده‌اند، درباره موضوع تحریم‌ها علیه روسیه، مسائل مربوط به تامین تسلیحات، تامین مالی و انرژی صحبت کرده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار