8. مهر 1397 - 13:29   |   کد مطلب: 21720
راه افتادن موج اعتصاب بین رانندگان کامیون نگرانی مردم را از وضع جامعه بیشتر کرد زیرا چرخ های کامیون ها که در جاده ها میچرخد نشانه گردش چرخ اقتصاد مملکت است و کامیون داران واسطه چرخش اقتصادی کشورند.

به گزارش شبنم ها به نقل از نافع از اواخرهفته آینده خبرهایی مبنی بر اعتصاب رانندگان در روزنامه ها و اخبار به گوش می خورد که موجب ایجاد نگرانی های تازه ای در دل مردم شده است. کامیون داران به نشانه اعتراض به گرانی های اخیر و قیمت های بالای لوازم یدکی و لاستیک از چهارشنبه هفته گذشته اعتصاب کرده اند. رانندگان زحمت کش جاده ها که در عین سادگی با صفا و صمیمیت  خود مردان جاده های کشور شده اند و شب و روزشان را در راهها میگذرانند بار سنگین تولیدات و اقتصاد کشور را بر دوش می کشند و اگر چرخ کامیون ها در جاده ها نچرخد چرخ اقتصاد کشور نیز فلج خواهد شد. با این توضیحات حساسیت شغل این قشر در جامعه و بخش های اقتصادی آشکار می شود و اینجاست که دست های پشت پرده ای که بر این ماجرا دامن زده اند رو می شود.

آنها که آب را گل آلود میکنند تا به نفع خود از آن ماهیگیری کنند میدانند که اگر چرخ های کامیون در این کشور از حرکت بایستد همه اقشار از کشاورز و کارخانه دار و روستایی و شهری دچار مشکل میشوند از این رو به انحای مختلف سعی در دامن زدن بر این ماجرا کرده اند. دشمنان با شیوه های مختلف از تشویق و دعوت به اتحاد گرفته تا تهدید و ایجاد رعب و وحشت در بین رانندگان و ناامنی جاده ها  برای  تداوم این اعتصاب و ضربه زدن به کشور تلاش کرده اند.

در این بین بسیاری از رانندگان قصد اعتصاب ندارند و ترس از ناامنی جاده ها که در اثر تبلیغات سوء و جنگ روانی دشمنان ایجاد شده است موجب می شود در خانه بماند و از کسب درآمد و ارتزاق برای خانواده امتناع کنند. این در حالی است که فشار اقتصادی ناشی از این اعتصاب بر خانواده رانندگان مضاعف خواهد بود. زیرا  از یک سو اعتصاب یعنی بیکاری و نداشتن درآمد و از سوی دیگر  وقتی بار کشاورز که حاصل زحمت یکساله اوست بر روی زمین بماند و خراب شود ، محصول اولیه کارخانه خراب شده است و به تبع آن تولیدات و محصولات کارخانه ها در بازار کم میشود و فشار مضاعف بر مصرف کنندگان و همه مردم وارد می شود و بار این فشار و گرانی بر خانواده رانندگان کامیون که بخشی از جامعه هستند نیز وارد خواهد شد. در این آشفته بازار و تبلیغات ضد و نقیض تعداد زیادی از رانندگان بیدار دل و شیرمردان جاده های ایران با درک این حساسیت ها با وجود فشارهای روانی دشمنان با دریا دلی به قلب جاده ها رفتند و حیات ناوگان حمل و نقل کشور را رقم زدند.

در پایان نباید فراموش کنیم که مهم ترین نیاز کامیونداران برای بازگشت به چرخه اقتصادی کشور احساس امنیت است که دولت و نیروی انتظامی باید جوابگوی آن باشد و آن را تامین کنند تا دغدغه های این مردان که در رگهای حیاتی کشور تردد میکنند برطرف شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار