29. خرداد 1395 - 4:28   |   کد مطلب: 10457
به گفتی یکی از بهورزان روستایی با آموزش کودکان و نوجوانان، قادر خواهیم بود برای هر خانواده روستایی یک نیروی آموزش دیده تربیت کنیم و با کمک همین نیروهای کوچک گامی بزرگ در بهداشت و سلامت روستا برداریم.

به گزارش شبنم ها ، تب مالت در دو سال گذشته در برخی روستاها ی همدان شیوع داشته است. با وجود تلاش دانشگاه علوم پزشکی همدان و مراکز بهداشت روستایی در مراقبت ، درمان و پیشگیری این بیماری هنوز مواردی از آن در روستاها به چشم می خورد. بهترین راه پیشگیری بلند مدت  آموزش است. به همین منظور مرکز بهداشت روستای رسول آباد یک دوره آموزش تب مالت برای کودکان روستا برگزار کرد. 

مریم بهرامی بهورز فعال روستای رسول آباد در گفتگو با خبرنگار شبنم ها ضمن بیان اینکه برای فرهنگ سازی در هر زمینه ای باید برنامه های طولانی مدت و ریشه ای داشت افزود: با آموزش کودکان و نوجوانان، قادر خواهیم بود  برای هر خانواده روستایی یک نیروی آموزش دیده تربیت کنیم و با کمک همین نیروهای کوچک گامی بزرگ در بهداشت و سلامت روستا برداریم. وی در تایید تاثیر  این آموزش ها اذعان کرد ، تعداد بیماران مبتلا به تب مالت از سال گذشته تا کنون در این روستا 50 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار