23. مهر 1395 - 13:44   |   کد مطلب: 12962
آمدم گلزار شهدا کنار قبر شهیدی نشستم و با او درد دل کردم مثل مادری که برای فرزندش حرف می زند. برایش از همه مشکلات و درماندگیهای زندگی ام گفتم.

به گزارش شبنم همدان، 

شهادت یعنی گواه تاریخ ومعنا ومفهوم خود ازعاشورا وام گرفته است. فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع)به دین وکشور وزمان خاصی تعلق ندارد عشق به امام حسین (ع) در تمام دلها وجود دارد و دوست داشتن وگرامی داشتن شهدا هم اینگونه است. بسیاری از خانواده ها با توسل به شهدا و واسطه قرار دادن آنها حاجت خود را گرفته اند و بسیاری از آنها ارادت خود را با زیارت قبور شهدا و انجام خیرات برای آنها نشان می دهد. یکی از نمونه های عینی این ارادت را در ادامه می خوانید.

رقیه خدابنده لو مادر ده فرزند است امروز با  نوه ها وفرزندانش برای زیارت قبور شهدا آمده است می گوید: چند سال پیش حاجتی داشتم دلم گرفته بود می خواستم جای خلوتی پیدا کنم تا حرف های انباشته دلم را بزنم. خانواده ام چند سال پیش از زنجان به همدان آمدند با اینکه اینجا فامیل های زیادی دارم وخودم هم فرزندان زیاد و بسیار خوبی دارم اما دلم یک زیارت می خواست تا کمی سبک شود . حال دلم خوب  نبود. آمدم گلزار شهدا کنار قبر شهید حسن ترک نشستم وبا او درد دل کردم مثل مادری که برای فرزندش حرف می زند برایش از همه مشکلات و درماندگیهای زندگی ام گفتم. خواستم کمی صبر وتحمل برایم آرزو کند و بحمدلله طولی نکشید که مشکلاتم برطرف شدند. خودم هم سبک شدم و از تمام دل نگرانی ها رها شدم.  الان دیگر بعد از اینکه تلاش خود را کردم تمام امیدم به خداست.

وی که حاجتش را با واسطه قرار دادن شهدا گرفته است می گوید: شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند. آسایش و امنیتی که در کشور وجود دارد از برکت خون و جانفشانی شهداست. وقتی کشورهای سوریه و بحرین و یمن را می بینم بیشتر به این جوانان افتخار می کنم.

خدا بنده لو در ادامه حرف هایش اذعان می کند:  من خودم مادر  10 فرزند هستم که همه آنها برایم عزیز هستند با کوچکترین ناراحتی آنها به هم می ریزم این شهدا هم جگر گوشه های مادرانی هستند که شاید تنها همین یک فرزند را داشته اند.  من وظیفه خودم می دانم نه تنها خودم بلکه همه فرزندانم و اطرافیانم به ارزشهای شهدا احترام بگذاریم و اجازه ندهیم ذره ای یاد آنها از جان وعمل خودمان در زندگی دور شود و به مادران شهدا می گویم بدانید تنها شما مادر اینها نیستید بلکه من نیز خودم را مادری می دانم که باید قدرِ تک تک قطره های خون اینها را بدانم ودر قیامت همه ما به اندازه مسئولیتمان پاسخگو هستیم. هر وقت به همراه فرزندانم به  مزار شهدا میائیم برایشان از عزیز بودن این شهدا می گویم.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

سلام به نظر من هم شهدا فرزندان همه ی ملت ایران هستند و مخصوصا برای ما جوانان اسطوره های آسمانی هستند

دیدگاه شما

آخرین اخبار