10. آبان 1395 - 14:36   |   کد مطلب: 13303
حضور گرم بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب همدان امید را دل اهل فرهنگ زنده می کند. حاضر شدن کودکان و نوجوانان در چنین مکان های فرهنگی گامی مفید در جهت بالابردن سرانه مطالعه در آینده کشور است.

به گزارش شبنم همدان یازدهمین نمایشگاه کتاب همدان چندی پیش کار خود را آغار کرده است. خبرنگار شبنم همدان برای آگاهی از کم و کیف نمایشگاه به آنجا رفته است. در ادامه گزارش وی را از نمایشگاه می خوانیم

محل بین المللی نمایشگاه های همدان میزبان 500 ناشر است. حضور جوانان و خانواده ها در نمایشگاه کتاب امید را دل فرهنگ دوستان زنده می کند. عده ای به همراه کودکان خود به نمایشگاه آمده اند . حضور کودکان و نوجوانان در چنین مکان های فرهنگی گامی مفید در جهت بالابردن سرانه مطالعه در آینده کشور می تواند باشد.

در بین غرفه های نمایشگاه یار مهربان، غرفه ای وجود دارد که کتابی در آن نیست. این غرفه به نام نهاد کتابخانه های عمومی استان نامگذاری شده است. جلوتر می روم و با یکی از مسئولین غرفه صحبت می کنم.

 

سمیه مجیدی کتابدار کتابخانه کوثر است و می گوید: در این غرفه هیچ کتابی به فروش نمی رسد بلکه خدمات کتابخانه های عمومی به افراد معرفی می شود. تعدادی از این خدمات عبارتند از: خدماتی  که برای افراد نابینا در کتابخانه مرکزی ارائه می شود، نشست کتابخوان و نقد کتاب و معرفی رمانهای عامه پسند که حاوی نکته های آموزشی هستند و در همه کتابخانه ها ی عمومی ارائه می شوند.  خدمات خود  کتابخانه های عمومی  شامل بخش کودک , بزرگسال و مرجع  است وب خش های  مختلف کتابخانه ها به بازدیدکنندگان معرفی می شوند.

وی در پایان سخنانش به کتاب دوستان مژده می دهد که در این غرفه  می توانند به صورت رایگان در هریک از کتابخانه های سطح شهر که تمایل دارند عضو شوند. عضویت رایگان با هدف نهایی بالا بردن سطح مطالعه در جامعه برنامه ریزی شده است و امیدواریم همشهریان و بازدیدکنندگان از این طرح استقبال کنند.

ارائه بسته های آموزش هوشمند زبان انگلیسی

یکی از غرفه هایی که جوانان را به سمت خود جلب می کند غرفه  موسسه پرتو زبان دانش است. این غرفه برای من به عنوان بازدیدکننده بسیار جالب بود نزدیکتر رفتم تا توضیحاتی را که غرفه داران به تک تک مراجعه کنندگان می دانند واضح تر بشنوم.

 

شاهین قائمی نژاد مسئول این غرفه است که در مورد خدمات آن می گوید: ما در غرفه خودمان بسته های آموزشی را که همراه  نرم افزارهایی جهت نصب بر روی سیستم عامل است ارائه می دهیم . این بسته ها هوشمند هستند وخود بسته از شما آزمون تعیین سطح می گیرد  که شامل آموزش بخش های مختلف listening گرامر, reading  ,تلفظ وwriting است. موسسه  پرتو زبان دانش از سال 64 با تدریس زبان در موسسه کارش را آغاز کرده است وخوشبختانه با توجه به اینکه در این مؤسسه افراد در سنین مختلف وهمچنین انواع  مهارت یاد گیری درگیر بوده اند توانستیم بسته های مختلف آموزشی کاملی را ارائه بدهیم .

وی در ادامه گفت: در این بسته ها  حتی حرکت آناتومی دهان مورد توجه قرار گرفته است و نرم افزار به شما می گوید باید زبان در چه قسمتی قرار بگیرد تا شما بتوانید تلفظ صحیحی داشته باشید و یا speakingکه همراه با بخش انیمیشن ارائه شده است بر جذابیت کار می افزاید.  بسته های آموزشی از سن زیر 7 تا بزرگتر را شامل می شود که برای بچه های زیر 7 سال دو بسته آموزشی آبنبات وشکلات را هم داریم که آموزش همراه با بازی است و موسسه ما آخرین تولیدات خود را در نمایشگاه ارائه داده است و هر خرید شامل 20 درصد تخفیف می شود .

یکی از غرفه هایی که توجه مخاطب را جلب می کند غرفه ستاد اقامه نماز است که به شکل محراب طراحی  شده است. این غرفه در جهت ترویج اقامه نماز برپا شده است و در آن  آموزش نماز برای نوجوان و شاخص های مسجد نمونه و آموزش نماز برای نونهالان در لوح های  فشرده برای علاقمندان ارائه شده و کتاب شیوه های مختلف دعوت به نماز نوشته اقای قرائتی از مهم ترین محصولات آن است.

خدمات ویزه برای کودکان مانند قصه گویی و کاردستی در نمایشگاه کتاب

یکی از شادترین غرفه های نمایشگاه غرفه کانون پرورشی فکری کودکان است. فضای و رنگی و شاد غرفه در کنار لبخندهای کودکان صحنه های نابی را به نمایش می گذارد. خانم حمدی مدیر این غرفه می گوید:  غرفه کانون پرورش فکری در چندین قسمت خدمات خود را به کودکان ارائه می دهد بخشی مربوط به عاشورا وسفر امام حسین و بخشی مربوط به خواندن کتاب و قصه گویی و بخشی هم اختصاص به کلاژ (چسباندن تکه ها به یکدیگر ) و بخش نهایی هم نقاشی و ساخت کار دستی با بطری وضایعات پلاستیکی است. وی ادامه میدهد: ما دراین غرفه بیشتر پذیرای بچه های مهد کودک هستیم وهدف ما آموزش و آشنایی کودکان با کتاب واموزش مهارت درست کردن اشیاء با مواد دور ریز در کل به کارگرفتن خلاقیت در  بچه ها است

 

به سراغ  یکی از بازدید کنندگان از نمایشگاه یار مهربان می روم که با اشتیاق خاصی کتاب ها و غرفه را بازدید می کند از او در مورد نمایشگاه سوال می کنم.

 

وی معتقد است نمایشگاه  یار مهربان موقعیت بسیار خوبی برای افراد کتابخوان ایجاد کرده است. زیرا در شهر همدان کتاب فروشی ها کاملا جدا از هم و در قسمت های مختلف شهر قرار دارند . او هنرمند است و به دنبال انتشارات کلهر و یساولی بود و می گفت:  کل نمایشگاه را برای انتشارات کلهر و یساولی دور زدم کاش می شد راهنمایی و یا تابلویی برای بازدید کنندگان قرار بدهند تا به راحتی بتوانند مکان مورد نظر را پیدا کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار