22. آبان 1395 - 22:51   |   کد مطلب: 13547
بانوان عضو کانون اسلامی خواهران همدان تصمیم گرفتند با قدمی کوچک در فصل سرما برادران خویش را در جبهه مقاومت سوریه حمایت نمایند.

به گزارش شبنم همدان ، 

غیرت جوانان مسلمان ایرانی همواره زبانزد همه ملت ها بوده و هست. همان جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند تا زمانیکه زنده اند تا آخرین قطره خون خود از جان و ناموس و وطن خویش دفاع می کنند، امروز در صحنه ای دیگر غیرت و وجدان و شرف خود را نشان می دهند. رزمندگان دیروز جای خود را به مدافعان حرم داده اند. همیشه از شجاعت و ایثار و گذشت این بزرگ مردان سخن های بسیاری شنیده ایم اما شاید کمتر حق مادران ، زنان و دخترانی که پشتوانه این شیرمردان هستند ادا شده است.

به حق است اگر بگوییم ایستادگی و مقاومت همسران و مادران وخواهران رزمندگان موجب قدرت و توان آنهاست. همان زنانی که در دفاع مقدس پشت جبهه مقاومت کردند و سنگر خانواده را حفظ کردند و برای فرزندانشان هم پدر بودند و هم مادر و در گروههایی  برای رزمندگان کمک های مردمی و اقلام خوراکی تهیه کردند امروز نیز در پشت جبهه ی سوریه پشتیبان مدافعان حرم هستند.

شبنم ها, afkl ih, بافت کلاه, shabnamha, مدافعان حرم

گروهی از این بانوان در شهر همدان به صورت خود جوش و با عشقی مادرانه و خواهرانه جمع شدند تا با دقت چشم و هنر دستان خود برای مدافعان حرم و برادران رزمنده خود رشته های بلند کلاف کاموا را گرمابخش شب های سرد زمستان کنند. بانوان عضو کانون اسلامی خواهران همدان تصمیم گرفتند با قدمی کوچک در فصل سرما برادران خویش را در سوریه حمایت نمایند. هر یک از بانوان یک کلاف کاموا و دو میل تحویل گرفت تا با آنچه در دل دارد و با نیتی که باید عاشق باشی تا دریابی، دانه دانه سربیندازد و ردیف ردیف ببافد. هر بار که میل از حلقه های کاموا می گذرد و هر رشته ای که بیرون کشده می شود، شرح حکایتی است ناگفته. با هر دانه و هر حرکت میل ، درد و دلی برای برادران رزمنده بافته می شود. و هر رج شرح عشق مادری است برای فرزند برومندش.

 

شبنم ها, afkl ih, بافت کلاه , shabnamha, مدافعان حرم

بانوان به ردیف و با عشق میل ها را در دست می گیرند و با یک بسم الله کاموا را باز می کنند. یاعلی را می گویند و کلاه را سر می اندازند. میل ها در دستان گرم آنها با عشق می لغزد. چشمان مهربانشان بر دانه های سر انداخته دوخته شده است. هر یک 100 دانه سر انداخته اند تا با هر رج صد صلوات برای فرج آقا امام زمان (عج) بفرستند. کلاهی که سراسر عشق است و ذکر و تسبیح ، گرانبهاترین تحفه این بانوان برای برادران رزمنده شان است. می بافند و ذکر می گویند. می بافند و صلوات می فرستند. می بافند و دعای خیر می کنند. می بافند و .... یک دنیا حرف که هر کلمه اش دیوانی است، در پس هر رج این کلاه ها در هم تنیده می شود. 

با این حرکت خودجوش سکوت عشق را به معنای حقیقی آن درک کردم. مادری می گفت با هر دانه که می بافم صلواتی می فرستم به نیت سلامتی همه پسران غیورم در سوریه. این مادر با عشقی مادرانه، همه مدافعان حرم را پسران خویش می دانست و با اشکی که از گوشه چشمانش روان بود ثابت کرد مدافعان حرم فرزندان همه مادران شهر هستند. دلیرمردان با غیرتی که از جان خویش برای دفاع از کودکان مظلوم سوری و حرم بی بی زینب (س) گذشته اند باید بدانند قلب میلیون ها مادر نگران و دلواپس آنها است.

خواهری می گفت: محال است برادران ما در سوریه شور و حال و نیت قلبی ما را از دانه های بافته شده درک نکنند. ما با عشق و دعا و آرزوی خیر برایشان میل می زنیم و از خدا پیروزی و سربلندی همه سربازان اسلام را می خواهیم. همانطور که وجود این برادران رزمنده ما را دلگرم و سربلند می کند و مطمئنیم با وجود این دلاوران هیچ دشمنی حتی فکر تعرض به کشورمان را نمی کند، آنها نیز باید بدانند خواهرانشان هر روز و هر شب با دعا و نیایش منتظر بازگشت پیروزمندانه شان هستند.

شبنم ها, afkl ih, بافت کلاه  , shabnamha, مدافعان حرم

سیده طیبه صدرالدینی بانی این طرح خودجوش عنوان کرد: در این طرح پیش بینی شده بود 110 کلاه بافتنی به نیت مولا علی (ع) برای مدافعان حرم بافته شود. پس از اطلاع رسانی به بانوان،  استقبال گرم آنها  موجب شادی و دلگرمی ما شد و طبق تقاضای داوطلبان 160 کلاف کاموا به همراه 160 جفت میل تهیه و در مراسمی با حضور محمدرضا غلامی پاک مسئول ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت همدان در کانون اسلامی خواهران تحویل بانوان شد.

وی اظهار داشت به مدد خواهران دلسوز و خیرخواه  تا روز دوشنبه 160 کلاه تکمیل شده و به کانون تحویل می گردد.

شبنم ها, afkl ih, بافت کلاه  , shabnamha, مدافعان حرم

صدرالدینی بیان داشت: قرار است پس از تحویل،  کلاه های بافته شده همراه با اقلام دیگری از کمک های مردمی ازقبیل پتو کشمش و شیره بسته بندی شده و برای مدافعان حرم ارسال گردد. علاوه بر مدافعان حرم، کودکان سوری نیز از مهربانی این بانوان بهره مند می شوند و تعدادی لباس گرم برای این کودکان مظلوم نیز ارسال می گردد.

شبنم ها, afkl ih, بافت کلاه , shabnamha, مدافعان حرم

 

انتهای پیام / 

دیدگاه‌ها

چه حرکت زیبایی احسنت به این مادران و خواهران

دیدگاه شما

آخرین اخبار