30. فروردين 1395 - 13:31   |   کد مطلب: 10106
مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان ضمن تبریک میلاد نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت جواد الائمه (ع) گفت: الگو گیری از سیره ائمه اطهار(ع) مایه آرامش فرد در زندگی و جامعه است.
تثبیت اخلاق حسنه و الگو گیری از ائمه اطهار (ع)مایه آرامش فرد و جامعه است

 به گزارش شبنم ها، هادی فیض منش، مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اشاره به ولادت امام جواد(ع) و اینکه ایشان امامی هستند که در سن کودکی به امامت رسیدند، به خبرنگار شبستان گفت: سن و سال برای امام اهمیت ندارد ، امام جواد(ع) عالم ترین زمان خود بود.

 

وی به ویزگی های برجسته این امام بزرگ و الگو گیری از آن در زندگی افراد اشاره کرد و افزود: از جمله اخلاق کریمانه که شخصیت انسانی را به مکارم اخلاقی نزدیک می کند و اوج اخلاقی شخص را به نمایش می گذارد،  جود و بخشش، عفو و گذشت از گناه، خطا و لغزش های دیگری و خودداری از مجازات و تنبیه است.

 

وی ادامه داد: جود و بخشش باعث آرامش روحی و روانی فرد و جامعه می شود و مطابق آموزه های اسلام نقش و کارکردهای بخشش و همچنین عفو ،گذشت در زندگی دنیوی و اخروی بسیار اهمیت دارد.

 

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: در ارزش فضیلت عفو و گذشت همین بس که خداوند بارها در قرآن بر آن سفارش کرده و کسانی را که دارای این صفت هستند به عنوان اهل احسان معرفی کرده و آنان را محبوب خود شمرده است.

 

فیض منش  افزود: نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی باید حرکت در مسیر تعالیم دین مبین اسلام و احکام الهی را در راس برنامه های خود قرار دهند.

 

 

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار