31. فروردين 1395 - 19:18   |   کد مطلب: 10119
استاندار همدان در همایش نکوداشت " اسوه های صبر و مقاومت" گفت: مردم همدان در دفاع از حرم آل الله سربلند هستند.
مردم همدان در دفاع از حرم آل الله سربلند هستند

به گزارش شبنم ها، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‎محمدی امروز در همایش" اسوه های صبر و مقاومت" ضمن گرمیداشت یاد شهدا اظهار داشت: برگزاری مراسم های یاد شهدا باید همیشه جریان داشته باشد و مقطعی نباشد چراکه اثرگذاری این برنامه ها منوط به دوام آنها است.

 

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان گفت: عقل و شرع حکم به انجام کاری می دهند که درآن پشیمانی نباشد و بازتاب و ثمره آن مثبت ارزیابی شود.

 

محمدی با بیان اینکه همیشه کسانی از کار خود پشیمان می شوند که عقل را به کارنبرده اند افزود:کشته شدن در راه خدا سعادتی است که نصیب شهدا می شود.

 

امام‌ جمعه همدان با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست افزود:این کاررا که برای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام می دهیم در دنیا نظیر ندارد.

 

 محمدی تصریح کرد: از سراسر دنیا افرادی به گروه های تروریستی داعش می پیوندند و در کشور های اسلامی جنایت می کنند و شیعیان را به شهادت می رسانند و افراد زیادی هم از این گروه ها کشته می شوند و با مرگ به زندگی خود پایان می دهند و اثری از آنها نمی ماند اما شهید در راه خدا با شهادتش زمین و زمان را غمبار می کند.

 

وی با تقدیر از بنیاد حفظ آثار در حفظ ارزش ها افزود: این وظیفه همگانی است که در حفظ آثار و نام  شهدا و اولیای الهی بکوشند.

 

سربلندی استان همدان در دفاع از حرم اهل بیت (ع)

در این مراسم همچنین  استاندار همدان اظهارداشت:  شهدای گرانقدر در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم نهایت رشادت را از خود نشان دادند و اگر نبود ان دفاع و مقاومت ها ، شاید ما الان  باید در کشور می جنگیدیم.

 

محمد ناصر نيکبخت افزود: مردم همدان  با تقدیم شهداي گرانقدري استان در دفاع از حرم عقيله بني هاشم، به خود مي بالند.

 

وي افزود: نهايت رشادت رزمندگان و شهدای مدافع حرم در دفاع اين عزيزان از حرم آل الله سبب شده که امروز جنگ به مرزها کشیده نشود.

 

استاندار همدان  با بیان اینکه  کشور ايران  امنیت بسیار بالایی برخوردار است افزود: يکي از روش هاي مقاومت، مردمي کردن آن است و سردار همداني در روسيه روش و منش مردمي کردن مقاومت را عملياتي کرد.

 

نیک بخت ادامه داد: ما امروز باید فرهنگ مقاومت و فرا سرزمینی را به خوبی اجرا کنیم چه در ارتباط با دفاع مقدس و چه در رابطه با مسائل اقتصادی و مسائل مهم کشوری تا بتوانیم در همه زمینه ها توان دفاعی لازم را داشته  باشيم.

 

وی با بیان اینکه  آنچه ما داريم امانت ، عطيه و آورده اي است که شهدا و رزمندگان  به مردم و رهبر معظم انقلاب هديه کرده اند؛اظهار داشت: به شما خانواده هاي عزيز، محترم و بزرگوار شهداي مدافع حرم عرض ارادت مي کنم و به وجود شما مي بالم، شما جنگ و خرابي را از کشور دور کرديد .

 

نیک بخت تصریح کرد در شرایط کنونی در اطراف کشور سرزمین هایی را می بینیم که آتش جنگ و خونریزی به شدت حاکم است اما در ایران اسلامی به همت رزمندگان و شهدا که برای همه درس آموز بودند امنیت بر قرار است.

 

وی با بیان اینکه همه نیرو های مقتدر این سرزمین اعم از سپاه ، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی در این امنیت موثر اند افزود: شهداي گرانقدر در کيلومتر ها دورتر از اين کشور دفاع کردند تا کشور در امنيت کامل باشد .

 

نيکبخت با يادآوري رشادتهاي سردار همداني در ایجاد سپاه پاسداران همدان  گفت: شهدا ي مدافع حرم از بدنه سپاه و بسیج رشد کردند.

 

وي در پايان يادآور شد: بدنه سپاه همدان بسيار ارزشمند، ولايي و مردمي است  و نمونه آن شهداي مدافع حرم ازاستان همدان هستند.

 

شهدا امام زادگان عشقند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان نیز با اشاره به تعبیر حضرت امام (ره) که شهدا امزادگان عشقند و یقینا فرزندان و خانواده های آنان نیز اینکونه اند افزود: مادران شهدا الگوی خانواده ها هستند.

 

سردار مهدی ظفری همچنین از شکل گیری شورای امور بانوان  متشکل از اقشار مردمی در استان همدان خبر داد و افزود: شورایی برای امور بانوان ایجاد شده و بنا است کارهایی بزرگی را در جهت ایجاد وحدت،همدلی و همسویی در دفاع از آرمان های انقلاب  انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه این شورا می توانند کارها و فعالیت های خوب و نمونه ای در بخش های مختلف اجرا کند گفت:این شورا و کمیته ها باید در سطح دانشگاه ها نیز فعالیت کنند و پیام دفاع مقدس را به آیندگان برسانند.

 

مردمی بودن ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی منحصر به فردی است که آن مردمی بودن آن است.

 

 ناصر عارف افزود: زن و مرد و پیرو جوان در به ثمر رسیدن انقلاب و دفاع مقدس نقش داشتند و پس از آن همواره در راستای حفظ آن در عرصه های مختلف حضور داشته و دارند.

 

وی با بیان اینکه اگر نبودند مادران و همسران و خواهران شهدا یقینا رزمندگان نمی توانستند با فراغ خاطر در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته باشند افزود: این اسوه های صبر و مقاومت در پشت جبهه ها نیز فعال بوده و خدمات رسانی می کردند.

 

عارف با اشاره به اینکه 350 شهیده زن گواه این مطلب است گفت:در تاریخ صدر اسلام و بعد از آن زنانی بودند که برای دیگران اسوه شدند .

 

وی ادامه داد حضرت خدیجه (س) حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س) اسوره زنان عالم هستند و مادران شهدا نیز به تاسی از این بزرگوارن صبر و شجاعت  از خود نشان دادند.

 

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار