1. ارديبهشت 1395 - 9:59   |   کد مطلب: 10123
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت فعلی با تفکر لیبرالیستی که دارد علاوه بر انرژی هسته ای اگر در موضع موشکی تمکین کند در مدت کوتاهی شاهد خواهیم بود که تمام دستاوردهای ما از دست می رود ،با این شرایط ایران به سمت هدف آن ها که تحقیر کشور و نفوذ در ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز می باشد پیش می رود.
 وزارت خارجه, عزت ایرانی,

به گزارش شبنم ها به نقل از "آرمان کرمان" فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تناقض گویی وزارت خارجه و دولت نسبت به عهد شکنی آمریکا گفت: بنا بر قانون مقرر  وزارت خارجه مکلف است تا گزارش عملکرد خود را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: البته گزارشاتی تاکنون ارائه شده که در کمیسیون امنیت ملی مطرح گردیده و آنچه که در عمل دیده می شود نشان دهنده بدعهدی آمریکا می باشد چنانچه که  از ابتدا بی اعتمادی به آمریکا وجود داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مواردی را وزارت خارجه به عنوان تعهدات آمریکا بیان کرده که ادعایی بیش نیست و طرف مقابل از انجام آن خودداری کرده است.

آلیا توضیح داد: به عنوان مثال در بحث مبادلات ارزی طرف مقابل عنوان کرد که ما از ابتدا چنین تعهدی را نداده ایم به آن عمل کنیم ،در حالی که عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در رسانه ملی و مقابل دیدگان میلیون ها ایرانی اعلام می کند از نظر ما هر نوع تحریم جدید بنا به فرموده رهبر انقلاب نقض برجام محسوب می شوداما از نظر آمریکایی ها چنین نیست.

وی بیان کرد: دولت با شیرین جلوه نشان دادن برجام از اعتماد مردم سو استفاده کرده و سبب شده تا مردم در انتظاری سخت و بیهوده بمانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این در حالی است که رهبر انقلاب اعلام کردند توافقات صورت گرفته تنها بر روی کاغذ است و در عمل نتیجه ای حاصل نشده است نمونه آن را  در چند  روز گذشته مشاهده کردیم ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران به آمریکا سفر کرد در صورتی که مورد بی اعتنایی طرفین غربی قرار گرفت دست خالی به کشور باز گشت.

دستاوردهای برجام ملعبه ای برای رسیدن به اهداف دولت در انتخابات آینده

آلیایادآور شد :هم زمان با سفر سیف  نهاوندیان به انگلیس می رود و از طرف غربی می خواهد تا در رفتار های خود تجدید نظر کند که در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد و این جاست که دولت با وعده دادن به آینده  در تلاش است که با استفاده از برجام به اهداف خود انتخابات مجلس و همچنین انتخابات آینده  ریاست جمهوری برسد در حالی که مردم تحت فشار هستند.

وی تصریح کرد: مردم می بینند که پیشنهادات منتقدین برای محکم کاری و بالا بردن عزت دولت بود تا این گونه سنگ روی یخ نشود به شکلی که خانم موگرینی اعلام می کند تحریم ها به علت نقض حقوق بشر در ایران می باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: بیان چنین سخنانی از سوی موگرینی دور از شان جمهوری اسلامی ایران است و وزارت خارجه ما به قدری منفعل است که در جواب یاوه گویی های غرب سکوت می کند.

آلیااذعان داشت: زمانی که طرف های غربی علت تحریم ها را نقض حقوق بشر می خوانند و در جای دیگر مخالفت با هم جنس بازی و اعدام قاچاقچیان مواد مخدر  را ضد حقوق بشر می دانند.

وی خاطر نشان کرد: این  بهانه ها بدین معنا است که آمریکا و هم پیمانان غربیشان در بازه های زمانی مختلف یکی از پیشرفت های ایران را مورد حمله قرار می دهند و می گویند که اگر عقب نشینی نکنید تحریم می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: در بحث انرژی هسته ای آن ها به هدف خود رسیدند، سانتریفیوژها را جمع آوری کرده و قلب رآکتور مرکزی اراک عراق را با بتن پر کردند و در حال حاضر می گویند باید توان موشکی خود را کاهش دهید در غیر این صورت تحریم خواهید شد .

از دست رفتن توان موشکی ایران در خطر تفکر لیبرالیستی دولت

آلیاافزود: حال اگر دولت فعلی با تفکر لیبرالیستی که دارد در موضع موشکی تمکین کند در مدت کوتاهی شاهد خواهیم بود که تمام دستاوردهای ما از دست می رود ،با این شرایط ایران به سمت هدف آن ها که تحقیر کشور و نفوذ در ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز می باشد پیش می رود.

وی تاکید کرد: ما باید با اقتصاد مقاومتی ، تکیه بر داشته های خود همچنین اجرای بدون تاخیر رهنمودهای رهبر انقلاب کشور خود را به سمت موفقیت پیش ببریم.

فاجعه منا نمونه ای بارز از عملکرد انفعالی وزارت خارجه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: اکنون وزارت خارجه با اقدامات منفعل و فرصت سوزی هایی که انجام می دهدعزت ایرانی را به خطر انداخته ، بی اعتباری پیاسپورت ایرانی و فاجعه منا از جمله این اقدامات محسوب می شوند.

آلیا گفت: زمانی که فاجعه منا رخ داد مسئولین خواستار تشکیل کنفرانس همکاری های اسلامی برای پیگیری فاجعه منا شدند اکنون که این کنفرانس تشکیل شد هیچ کس به این فاجعه کوچکترین اشاره ای نکرد و این امر نشان دهنده وزارت خارجه منفعل ما می باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: ملت ایران وزارت خارجه انقلابی می خواهد ، اما وزارت خارجه ما با قضای برجام و پسا برجام به این صورت برخورد نمی کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار