16. مهر 1399 - 11:55   |   کد مطلب: 10145
حجت السلام خالقی خوانساری گفت: زینب کبری (س) از افتخارات شیعه است و بزرگ ترین ماموریت عالم را انجام داده است.

 به گزارش شبنم ها، آیت الله خالقی خوانساری با بیان اینکه کارهایی که ایشان از بدو ازتولد انجام می دادند دقیقا شبیه به معصومین (ع) است افزود: زینب کبری (س) از افتخارات شیعه است و بزرگ ترین ماموریت عالم را انجام داده است.

 

آیت الله خالقی خوانساری با اشاره به اینکه عقیله بنی هاشم  در مکتب حضرت علی (ع) رشد یافته است گفت: امیر المومنان به گونه ای مدیریت می کردند که به کسی ظلم نشود.

 

وی با بیان اینکه همه موجودات روی زمین در برابر ذات باری تعالی دارای تکلیف هستند خاطر نشان کرد در روایات آمده که حیوانات اگر هیچ چیز را نشناسند سه چیز را خوب می شناسند و آن شناخت باری تعالی و شناخت حجت خدا برروی زمین و همچنین غذایشان است .

 

آیت الله خوانساری افزود:انسان به دلیل گرفتاری در مادیات از شناخت امام خود غافل مانده است اما باید بداند که دلسوز ترین افراد بعد از خدا نسبت به خلق ائمه اطهار (ع) هستند و باید برای رسیدن کمال به آنها تمسک جوید.

 

این خطیب توانمند ادامه داد: اکنون نیز امام عصر (عج) مرتب نسبت به مدیریت خلق در حال برنامه ریزی است و این تکلیف الهی بر دوش انبیاء عصمت و طهارت (ع) است.

 

وی گفت:امام حسین (ع) با نثار جان خود به گونه ای عمل کردند تا بشر ازگمراهی نجات پیدا کند و زینب کبری (س) نیز در این بر نامه ریزی ها حضور داشتند.

 

وی افزود نقش زینب (س) در بقاع اسلام بسیار اساسی است  چرا که ما دانسته هایمان را از اسلام مدیون این بانوی گرانقدر هستیم.

 

این استاد حوزه علمیه صریح کرد: اگر امروز کسی می تواند ادعای انسان بودن کند این را مدیون رشادت های زینب (س) است.

 

وی با اشاره به خوی حیوانی داعش گفت: در آن زمان نیز بشر داشت انسانیت را فدا می کرد که امام با نثار جان خویش و بشریت را نجات داد.

 

آیت الله خوانساری تصریح کرد: زینب (س) بزرگترین حادثه خلقت عالم را به زیبایی مدیریت کرد و با اطاعت محض از ولی زمان خویش در س ولایت مداری به ما آموخت.

انتهای پیام /

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار