9. ارديبهشت 1395 - 15:54   |   کد مطلب: 10177
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس همدان خبر داد و گفت: نرخ کرایه اتوبوس ۲۰ و نرخ تاکسی ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.
کرایه,اتوبوس,تاکسی

به گزارش شبنم ها به نقل از  خبرگزاری تسنیم از همدان، کامران گردان صبح امروز در نشست بررسی «همدان، شهر سبز پایدار»اظهار داشت: حفاظت محیط زیست یکی از مسائل مهم و دارای جایگاه در سطح دنیا بوده و برای رسیدن به توسعه پایدار باید توجه ویژه‌ای به محیط زیست شود.

گردان درباره عملکرد شهرداری در زمینه شهر سبز پایدار نیز تصریح کرد: توجه به جنبه‌های پایداری فضای سبز با تاکید بر حفظ منابع آب، کاشت گونه‌های بومی، تاکید و تصویب بهره‌گیری از روشها و فناوری نوین در مدیریت پسماند و تاکید بر افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا از جمله اقدامات انجام شده در زمینه اجرای شهر سبز پایدار است.

وی با اشاره به اینکه تا 10 روز آینده 31 اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود، گفت: همچنین مصوبه خرید 10 دستگاه اتوبوس برقی صادر شده و به زودی خریداری شده و وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه باید نزدیک به 81 درصد از هزینه خرید اتوبوس باید توسط دولت تامین شود ولی در چند سال اخیر این اتفاق نیفتاده است، گفت: 30 دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی شده و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.

وی بر ساماندهی دکلهای مخابراتی یا BTS تاکید کرد و گفت: جلسات متعدد برای این موضوع تشکیل شده و تاکید شده تا این دکلها باید در مناطق خاصی ایجاد شود تا اثرات منفی و مضر آن بر مردم وارد نشود.

گردان با اعلام اینکه اجرای تفاهم نامه شهر سبز پایدار نیازمند منابع مالی قوی است، گفت: انتظار می‌رود این منابع از طریق دولت نیز تامین شود چراکه شهرداری همدان به تنهایی توان مالی را برای تامین ندارد.

وی درباره نرخ کرایه اتوبوسرانی نیز گفت: 50 تومان به نرخهای قبل اضافه شده و بلیتهای 200 تومانی به 300 تومان و 300 به 350 تومان رسیده است که به صورت متوسط 20 درصد افزایش داشته است.

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه نرخ تمام شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی 750 تومان است، گفت: دولت نرخ تورم را 6 درصد اعلام کرده است ولی 20 درصد افزایش نرخ بلیت بوده است که این موضوع باید بررسی شود.

وی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز گفت: دولت میزان افزایش را 6 درصد اعلام کرده و ما به دنبال افزایش 15 درصدی هستیم که همین امر نیز مورد رضایت تاکسیرانان نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار