13. ارديبهشت 1395 - 7:57   |   کد مطلب: 10211
کلاهبرداران با آگاهی از علاقه برخی مخاطبان خاص به این موضوعات از طریق پست الکترونیکی، تلفن و شبکه های اجتماعی با ادعای توانایی در پیشگویی وقایع آتی به افراد نزدیک شده و از این طریق و با کسب اعتماد قربانی اطلاعات حساب بانکی را از وی گرفته و به طرق مختلف شروع به برداشت از حساب وی می نماید.
پلیس‌فتا نسبت به کلاهبرداری به شیوه پیش‌گویی و فال‌بینی هشدار داد

به گزارش شبنم ها به نقل از  همدان پرس؛ کلاهبرداران با آگاهی از علاقه برخی مخاطبان خاص به پیشگویی و فال بینی از طرق مختلف در فضای مجازی به افراد نزدیک شده و با شگردهای خود به اطلاعات بانکی آنها دسترسی پیدا می کنند.

رئیس پلیس فتا همدان در خصوص این موضوع هشدار داد و گفت: یکی از انواع کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی انجام می شود، کلاهبرداری هایی است که از طریق پیش گویی و فال بینی در این فضا اتفاق می افتد.

سرهنگ امینی ادامه داد: کلاهبرداران با آگاهی از علاقه برخی مخاطبان خاص به این موضوعات از طریق پست الکترونیکی، تلفن و شبکه های اجتماعی و...  با ادعای توانایی در پیشگویی وقایع آتی به افراد نزدیک شده و از این طریق و با کسب اعتماد قربانی اطلاعات حساب بانکی را از وی گرفته و به طرق مختلف شروع به برداشت از حساب وی می نماید.

وی افزود: این نوع کلاهبرداری نه تنها باعث از دست رفتن پول قربانیان می شود بلکه نام و اطلاعات شخصی کاربران را وارد لیست سایر کلاهبرداری ها نیز می نماید و از آن به بعد افراد پیام های کلاهبردارانه بیشتری همانند برنده شدن در قرعه کشی و غیره را نیز دریافت خواهند کرد.

وی گفت: شگرد این کلاهبرداران برای به دست آوردن اعتماد قربانیان بیان اطلاعاتی در مورد مشخصات فردی و گذشته زندگی شخصی افراد است تا از این طریق بتوانند قربانیان را متقاعد کنند که پیش گویی آنان واقعی است و آنان توانایی ماوراءالطبیعی در پیش بینی حوادث آینده دارند، که این اطلاعات غالبا از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات توسط خود فرد در شبکه های اجتماعی یا برقراری ارتباط دوستی که از طریق چت کردن بدست آورده اند،می باشد.

سرهنگ امینی در پایان تصریح کرد: به خاطر داشته باشید، تنها خداوند متعال است که از سرنوشت زندگی افراد آگاه است. اگر با چنین ایمیل ها و یا تماس هایی مواجه شدید که ادعای پیش گویی برای شما داشتند و یا ادعا کردند که یک نفرین و یا بدشانسی به دنبال شماست، از پاسخ دادن به آن ها خودداری کنید؛ زیرا پاسخ شما به آن ها شروع گرفتاری شما و قرار گرفتن نام شما در لیست سایر کلاهبرداری هاست. اگر چنین اشتباهی را مرتکب شده اید و فکر می کنید اطلاعات حسابتان در اختیار کلاهبرداران قرار گرفته است مراتب را سریعا به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و بخش گزارشات مردمی یا از طریق شماره تلفن 0812182674 گزارش کنید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار