21. ارديبهشت 1395 - 23:52   |   کد مطلب: 10271
به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمربا حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه همدان و همچنین مهندس نیکبخت استاندارهمدان از نجاتگران و امدادگران فعال جمعیت هلال احمر استان همدان تقدیر شد.

به گزارش شبنم ها؛بهروز كارخانه ای در آئین  تجلیل از نجاتگران فعال و کارکنان جمعیت هلال احمر استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه همدان و همچنین مهندس نیکبخت استاندار همدان به مناسبت هفته هلال احمر برگزار می شدبا اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر،بیان كرد: پایگاه‌های امداد و نجات بخش‌های خیرآباد، صالح‌آباد، دشت میشان همدان، گردنه اسدآباد، درمانگاه رزن در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار هلال احمر و صلیب سرخ در 190 کشور وجود دارد، گفت: کمک به گرفتاران و افراد نیازمند از وظایف این سازمان‌هاست و ملل مختلف نیز تعهد دارند که نسبت به افراد زیرمجموعه این سازمان‌ها دست‌اندازی و یا تعرض نداشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: هلال احمر ایران در سال 1301 تشکیل شد و امروز جایی نیست که این جمعیت حضور نداشته باشد و یا آموزش‌های لازم صورت نگیرد.

وی به فعالیت غنچه‌های هلال احمر اشاره کرد و افزود: تا 29 سالگی فعالیت در جوانان هلال احمر صورت می‌گیرد و بعد از آن نیز افراد به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

کارخانه‌ای پرسنل فعال در هلال احمر استان را 190 نفر دانست و تصریح کرد: 5 هزار و 304 نفر در هلال احمر استان به صورت داوطلبانه فعالیت دارند.

این مسئول با بیان اینکه داوطلبان هلال احمر در پایگاه‌ها، امدادرسانی و فعالیت‌های مرتبط به صورت رایگان حضور دارند، یادآور شد: 14 پایگاه در استان فعال هستند که تعدادی از آن در دست بازسازی و تعدادی در دست نوسازی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار کرد: 2 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در این سازمان نیاز است که امروز استاندار وعده تأمین یک‌میلیارد تومان این میزان را داد.

وی با تأکید بر اینکه با تأمین اعتبار لازم به جای پرداختن به کار‌های عمرانی به فعالیت‌های بشردوستانه می‌پردازیم، گفت: کار هلال احمر مهم و تأثیرگذار است.

ایشان با ذكر اینكه همدان دارای 14 پایگاه امدادی است اضافه كرد: 424 كانون زیر نظر جمعیت هلال احمراستان همدان فعالیت می كنند و افزود: 158 خانه داوطلب در همدان فعال است و هلال احمر همدان پنج هزار و 304 عضور فعال دارد كه دو هزار و 928 نفر از آنها امدادگر و 980 نفر زن هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: انتخابات دوره‌ای مجمع استانی جمعیت هلال ‌احمر در 24 اردیبهشت ماه برگزار می شود كه اعضای هلال احمر با شركت در این انتخابات اعضای هیئت مدیره جمعیت هلال احمر را انتخاب می كنند.

كارخانه ای اضافه كرد: طرح خانه هلال به زودی راه‌اندازی می‌شود و گروه‌های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در این طرح مشاركت دارند.

وی از اجرایی شدن طرح خانواده آماده در مخاطرات (طرح خادم) در هلال احمر خبر داد.

  

جمعیت هلال احمر این استان به كانون بشر دوستی تبدیل شده است.

 

در ادامه محمدناصر نیكبخت استاندار همدان در این مراسم اظهار كرد: نیروهای هلال احمر حلاوت و شیرینی بشر دوستی را در ماموریت شایسته و انسانی توسعه دادند.

وی بیان كرد: هلال احمر همدان مبانی بشردوستی، نوع دوستی و انسان دوستی را بنا نهاده و این مجموعه كانون بشر دوستی شده است.

وی گفت: رئیس جمهوری دولت یازدهم در راستای بشر دوستی، پیام جهان عاری از خشونت را از تریبون سازمان ملل منعكس كرد.

وی افزود: علت اینكه هلال احمر بشر دوستی را منش خود قرار داده این است كه انسانهای بشر دوست، نفرت، خشونت و افراط را از خود دور می كنند.

استاندار همدان جنگ را نتیجه نفرت دانست و تاكید كرد: مقابله با نفرت و بدبینی موجب ریشه كن شدن جنگ، سلطه و درگیری، در جوامع می شود.

نیكبخت با ذكر اینكه مبانی ایجاد هلال احمر خدمت رسانی به مجروحان در جنگ بود یادآوری كرد: رسالت و ماموریت هلال احمر ایران آنچنان گسترده شده كه امداد رسانی به مجروحان جنگ بخشی از این ماموریتها است.

استاندار همدان بیان كرد: هر چند جمعیت هلال احمر گفتمان سیاسی ندارد ولی در گفتمان نظام اسلامی و نظام انسانی اشتراك نظر دارد.

وی گفت: در حالی كه شاهد جنگ و درگیری در كشورهای پیرامونی ایران هستیم همه مظلومان و متاثران از جنگ چشم امداد و كمك رسانی به هلال احمر ایران دوخته اند و این مجموعه از هر گونه كمك دریغ نكرده است.

نیكبخت افزود: در برخی مناطق آسیب دیده از جنگ شامل غزه ، موانعی برای كمك رسانی هلال احمر ایران به آسیب دیدگان ایجاد كردند.

وی اضافه كرد: پیامبر (ص) در دوره ای مبعوث شد كه كشتن انسان بویژه فرزند دختر یك تكلیف تلقی می شد ولی پیامبر (ص) علاوه بر جلوگیری از این اقدام نادرست و نجات انسانها، اخلاق، انسانیت و دین مداری را در جامعه ترویج داد.

استاندار همدان تاكید كرد: كسانی كه در نقاط مختلف جهان به نام دین كشتار راه انداخته اند، دشمن اسلام بوده و اسلام جعلی را با خود به همراه دارند.

نیكبخت اضافه كرد: روش و منش دین مبین اسلام در هلال احمر آشكار شده است و این جمعیت با پیروی از اخلاق اسلامی، اسلامیت و بشردوستی خدمات ارائه می دهد.

وی اظهار كرد: جمعیت هلال احمر یك سازمان داوطلب محور است چون نیروهای فعال در این مجموعه علاوه بر پاداش دنیوی اجر اخروی نیز دریافت می كنند.

وی اضافه كرد: هلال احمر همدان در ایجاد شادی و نشاط هم تلاشهای شایسته ای انجام داده است كه برای نمونه حضور فعال در طرح نوروزی، طرح های گردشگری، استقبال از رییس جمهوری و برگزاری انتخابات را می توان مثال زد.

استاندار همدان در این آیین با اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل پایگاه های هلال احمر موافقت كرد.

کار هلال احمر به عنوان عبادت پر برکت آموزش داده شود

حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه همدان نیز دراین مراسم حضور یافت و با بیان اینکه مدیران و کارکنان نباید فقط بخشنامه‌ای عمل کنند، اظهار کرد: در صورتی موفقیم که هر عضو ثابت و سیار هر اداره از کار‌های ریز تا درشت را برای رضای خدا انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه افراد باید در کارها با خدا معامله کنند، گفت: هلال احمر از بهترین نهادهاست که انسان می‌تواند به صورت 100درصد برای خدا کار کند زیرا معامله با خدا در افراد ایجاد انگیزه کرده و کیفیت و کمیت را بالا می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: باید در مجموعه هلال احمر کلاس‌های مفید برگزار شود و از افراد صاحب‌نظر و معتقد در این کلاس‌ها استفاده شود.

این مقام ارشد ،کار هلال احمر را مقدس برشمرد و با بیان اینکه اول و آخر مسئولیت هلال احمر نجات افراد از مصیبت و گرفتاری است، گفت: دادرسی مردم، گرفتاران و افراد در معرض خطر پاداشی بالاتر از نماز و روزه دارد.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه کار مقدس هلال احمر به عنوان عبادت پربرکت باید به مردم آموزش داده شود، ادامه داد: باید یکسری دانستنی‌ها و معارف دینی به بدنه این سازمان وارد شود تا راندمان از نظر کیفیت و کمیت بالا برود.

وی کار را برای دولت و ملت ندانست و بیان کرد: هر چه سطح معرفتی زیرمجموعه تقویت شود به همان اندازه وسعت کمیت و کیفیت در کار بیشتر و اجر اخروی نیز افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: در صورتی که اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم صورت گیرد بر اساس فطرت انسانی همه افراد به صورت خودجوش عضو هلال احمر شده و کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید به افراد آموزش قرار گرفتن در موقعیت بحرانی را ارائه دهیم، گفت: آموزش‌های صحیح دینی لازم است تا افراد در کمک‌های همگانی داوطلب شوند.

درپایان مراسم از نجاتگران و امدادگران فعال جمعیت هلال احمر استان همدان تقدیر شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار