19. فروردين 1399 - 11:55   |   کد مطلب: 10352
چهار فاکتور اصلي سبک زندگي که در ابتلای زنان به سرطان سینه نقش دارند: حفظ وزن سالم؛ سيگار نکشيدن؛ عدم مصرف الکل؛ و عدم استفاده از هورمون درماني بعد از دوره يائسگي.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبنم ها به نقل از بانو نیوز محققان دانشگاه جان هاپکينز آمريکا دريافته اند نقش سبک زندگي  در زنان داراي ريسک نسبتا بالاي سرطان سينه بسیار قدرتمند است. طبق اين مطالعه چهار فاکتور اصلي سبک زندگي در اين زمينه نقش دارند: حفظ وزن سالم؛ سيگار نکشيدن؛ عدم مصرف الکل؛ و عدم استفاده از هورمون درماني بعد از دوره يائسگي.

اين مطالعه شامل زنان داراي جهش ژني BRCA که اساساً ريسک سرطان هاي سينه و تخمدان را افزايش مي دهد نبود. در عوض، فقط متمرکز بر 92 گونه ژني بود که تنها تفاوت کمي از لحاظ ريسک سرطان سينه در زنان دارند. اما به گفته محققان اين دانشگاه، اين گونه ها به مراتب متداول تر از ژن هاي BRCA هستند و تاثيرشان بر ريسک سرطان سينه بيشتر است. نتايج اين مطالعه مبتني بر گزارشات بدست آمده از 40 هزار زن بود که 24 گونه ژن مرتبط با ريسک سرطان سنه در آنها آزمايش شده بود. در مجموع، زنان با ميانگين سني 30 سال، 11 درصد در معرض ابتلا به سرطان سينه تا سن 80 سالگي بودند. برخي زنان به دليل ژن ها و ساير فاکتورهاي موثر نمي توانند اين روند را تغيير دهند. اما انتخاب سبک زندگي مي تواند موجب ايجاد بزرگ ترين تفاوت در آنها شود.

پایان پیام/ ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار