29. ارديبهشت 1395 - 19:18   |   کد مطلب: 10424
یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: زمانی که خداوند می فرماید ازدواج موجب آرامش است باید به این سخن ایمان و باور داشته باشیم و بدانیم اگر با ازدواج به آرامش نرسیده ایم، اشکال از خود ما بوده است.

به گزارش شبنم ها به نقل از حیا: دکتر حبیب الله جلودار در گفتگو با خبرنگار حیا پیرامون نقش زنان در خانه و فلسفه ازدواج اظهار کرد: باید به این باور برسیم که قران کریم هر آنچه که پیرامون ازدواج و سایر مسائل گفته به صورت صد در صد صحیح است و زمانی که خداوند می فرماید ازدواج موجب آرامش است باید به این سخن ایمان و باور داشته باشیم و بدانیم اگر با ازدواج به آرامش نرسیده ایم، اشکال از خود ما بوده است.

* دعوا نمک زندگی نیست

وی افزود: اینکه می گویند دعوا نمک زندگی است یا زن و شوهر دعوا کنند و ابلهان باور کنند کاملا سخنان اشتباهی است که به غلط در فرهنگ ما جا باز کرده و الا دعوا کردن زن و شوهر ممکن است پایه های زندگی را متزلزل کند.

این روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه به فرموده قرآن کریم زنان موجب آرامش و لباس همسرانشان هستند، گفت: لباس وظیفه دارد زشتی ها و معایب انسان را بپوشاند و هر یک از زن و شوهر نیز باید از تحقیر و رنج دادن یکدیگر اجتناب کرده و علاوه بر اینکه معایب همدیگر را در برابر دیگران پوشانده باید یکدیگر را از انجام فسق و فجور باز دارند.

* کودک زیر هفت سال نباید دوری مادر خود را احساس کند

وی در خصوص اینکه زن کانون مهر و عاطفه و آرامش خانه است، تاکید کرد: پایان تربیت فرزند در سن چهارده سالگی اتفاق می افتد و به لحاظ اینکه بار عاطفی زنان پنج برابر مردان است خداوند وظیفه تربیت فرزندان را که کار بسیار لطیف و ظریفی می باشد بر عهده زنان قرار داده است.

جلودار اضافه کرد: زن باید موجب آرامش خانواده باشد، به طوری که در اسلام آمده که کودکان زیر هفت سال را نباید بیش از چند دقیقه از مادر جدا کرد به طوری که نبود مادر خود را احساس کند و اگر خانمی قصد دارد کار بیرون از منزل هم انجام دهد باید به گونه ای باشد که کودک زیر هفت سال او از او جدا نباشد در حالی که امروز در جامعه ما این موضوع صدق نمی کند.

* راهکارهای افزایش صمیمیت در خانه

وی در ادامه با بیان اینکه زن و شوهر باید سعی کنند، صمیمیت را در خانه زیاد کنند، به انجام راه هایی برای ازیاد صمیمیت اشاره کرد و افزود: هر یک از زن و شوهر باید در زندگی مشترک با انجام کارهایی به ایجاد صمیمیت در خانواده کمک کنند که یکی از این کارها زیاد کردن زمان های با هم بودن است.

این روانشناس و مشاور خانواده افزود: زن و شوهر علاوه بر اینکه باید زمان زیادی را برای یکدیگر صرف کنند، لازم است در امور خانه نیز به یکدیگر کمک کنند و به قولی با هم کار کنند، مثلا با هم سبزی و نخود و لوبیا پاک کنند، با هم سفره را پهن کنند و … که این مورد نیز به ازدیاد صمیمیت در خانواده کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: با هم بازی کردن نیز یکی دیگر از روش های ایجاد صمیمیت در خانواده است، مثلا هر یک از زن و شوهر با هم بازی فکری یا سایر سرگرمی ها را انجام دهند با جدول حل کنند.

جلودار ابراز کرد: آخرین روش بالا بردن ایجاد صمیمیت در خانواده این است که زن و مردم با یکدیگر بسیار سخن بگویند ولو اینکه حرف هایی که زده می شود گزافه یا به درد نخور و یا حرف مفت باشد و در نهایت زمان های با هم خندیدن را بیشتر کنند.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار