31. خرداد 1395 - 0:58   |   کد مطلب: 10514
پس از جلسه استاندار همدان با سرمایه‌گذاران اعلام شد
سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد دلاری آلمان و سوئیس در همدان
سرمایه‌گذاران آلمان و سوئیس پس از جلسه با استاندار همدان برای سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد دلاری در همدان اعلام آمادگی کردند

به گزارش شبنم ها به نقل از خبر گرازی تسنیم از همدان :  بهنقل از اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت صبح امروز در دیدار با سرمایه‌گذاران کشورهای آلمان، سوئیس و لیختن‌اشتاین در استانداری همدان اظهار داشت: برخی بدعهدی‌هایی دارند و باید مراقب بدعهدی آمریکا و برخی کشورها باشیم اما دنیا پذیرفته که ایران بهترین و مناسب‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه سخنان سرمایه‌گذاران نیز نشان‌دهنده این بود که شرایط برای تعاملات اقتصادی با ایران فراهم شده است، افزود: حرف حق ایران به کرسی نشست و استکبار پذیرفت که حق با ایران است و مشکلات سرمایه‌گذاری از بین رفت.

نیکبخت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور خطاب به مجموعه‌های اجرایی تاکید کرده‌اند که از همه امکانات داخلی استفاده و چشم به تکنولوژی روز دنیا داشته باشند.

وی بیان کرد: کشورهای زیادی به‌ویژه از اروپا برای سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کرده‌اند که آلمان به عنوان همکار قدیمی ایران یکی از کشورهای بزرگی است که در نوبت سرمایه‌گذاری قرار دارد و ایران هم علاقه‌مند است با کشور آلمان بنا به دلایل بسیاری همکاری اقتصادی داشته باشد.

استاندار همدان خطاب به سرمایه‌گذاران آلمانی و سوئیسی اظهار داشت: انتخاب ایران برای سرمایه‌گذاری، بسیار خوب بوده و در دل ایران، همدان را هم درست انتخاب کرده‌اید، از سوی دیگر شرکای ایرانی با توجه به دارا بودن تخصص و جدیت در پیگیری، برگ برنده‌ای برای شما هستند.

وی بیان کرد: استان همدان در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌ویژه در سرمایه‌گذاری خارجی با تمام توان از مدیریت ارشد تا کارشناس پایه، همراه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و این مهم را در اجرای پروژه متوجه می‌شوید.

استاندار همدان گفت: نمونه این همکاری سرعت در صدور جواز تا سیس است که  سازمان صنعت، معدن و تجارت حداکثر 6 ساعته، این مجوز را صادر می‌کند یا تامین زمین اگر در شهرک‌های صنعتی باشد همان روز و اگر خارج از شهرک‌ها باشد، مراحل قانونی را سریع طی می‌کند.

نیکبخت خطاب به سرمایه‌گذاران گفت افزود: چنانچه دیدید همکاری‌های استان قابل قبول و رضایت‌بخش بود، دو کار را انجام دهید، ابتدا اینکه همدان را به سرمایه‌گذارانی که قادر و مایل هستند در بیرون از آلمان، سوئیس و لیختن‌اشتاین سرمایه‌گذاری کنند، معرفی کنید زیرا همدان مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی عنوان کرد: توصیه دوم این است که در اجرای این پروژه سرعت عمل هر چه بیشتر را انجام دهید زیرا وقتی در اینجا موفق باشید، همدان پایلوت صدور کار به آسیا و سایر کشورها خواهد بود به دلیل آنکه دسترسی دریایی و ریلی ایران به دنیا، دسترسی بسیار مناسبی است.

استاندار همدان اظهار داشت: انتظار همکاری همه جانبه از سوی استان همدان انتظار درستی است و این قول داده می‌شود که مدیران استان همدان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه از مدیر کل اقتصادی استان و مسئول سرمایه‌گذاری انتظار سرعت بخشیدن به این پروژه وجود دارد، گفت: این پروژه از اهمیت بالایی برای همدان برخوردار است.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران خارجی که مجموعه‌ای از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، ساخت و منتقل‌کننده تکنولوژی تولید برق از انرژی‌های پاک بودند، برای سرمایه‌گذاری سه میلیارد و دویست میلیون یورویی در 10 سال در استان همدان اعلام آمادگی کردند.

این سرمایه‌گذاری در سه بخش تولید 2520 مگاوات برق از انرژی خورشیدی، ایجاد کارخانه پنل‌های خورشیدی و انتقال تکنولوژی ساخت به ایران خواهد بود که با این کار استان همدان به عنوان پایلوت تولید انرژی پاک در کشور مطرح خواهد شد.

در این جلسه طرف آلمانی همچنین از پشتیبانی شرکت بیمه‌ای هرمس آلمان پس از 15 سال از سرمایه‌گذاری در ایران و گشایش حساب رسمی شریک ایرانی در اروپا خبر دادند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار