2. تير 1395 - 19:42   |   کد مطلب: 10575
یک کارشناس آموزش و پرورش با طرح این پرسش که چرا انحصار زبان انگلیسی در مدارس کشور شکسته نمی‌شود؟ گفت:‌ برخی از مؤسسات بخش خصوصی در رابطه با آموزش زبان به انتقال مفاهیم و محتوای خاص خود مشغول هستند.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم : احمد حیدری در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم در خصوص ارائه زبان‌های دیگر علاوه بر زبان انگلیسی در مدارس کشور و اختیار دانش‌آموز برای انتخاب زبان مورد علاقه‌اش اظهار داشت:‌ هم‌اکنون این پرسش مطرح است که چرا صرفاً باید زبان انگلیسی در مدارس آموزش داده شود؟ آیا دانش‌آموزان تمایلی به فراگیری زبان‌های دیگر مانند فرانسه یا آلمانی ندارند؟ چرا انحصار زبان انگلیسی در مدارس کشور شکسته و سایر زبان‌ها ارائه نمی‌شود؟

وی افزود: البته آموزش و پرورش در بحث آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان نیز چندان کارنامه درخشانی ندارد و ضعف آموزش و پرورش در این رابطه باعث شده است تا خانواده‌ها به سمت آموزشگاه‌های خصوصی روی بیاورند، زمانی که خانواده مشاهده می‌کند، فرزندش در مدرسه زبان را یاد نمی‌گیرد برای جبران این ضعف و تسلط او به زبان از بخش خصوصی استفاده می‌کند.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: تعدادی از آموزشگاه‌های بخش خصوصی نیز در عرصه آموزش زبان مطابق قوانین و هنجارها رعایت نمی‌کنند به گونه‌ای که شاهد هستیم در موسسات بخش خصوصی یا وابسته به سفارتخانه‌ها، محتواها و کتاب‌هایی آموزش داده می‌شود که مورد تأیید نیست و کودک یا نوجوان در کنار فراگیری زبان با فرهنگ غرب نیز خو می‌گیرد.

حیدری بیان کرد:‌ مدارس و آموزشگاه‌‌های آزاد صرفاً می‌توانند مواد آموزشی مجاز را آموزش دهند اما موسسات و سفارتخانه‌ها محتوا، فیلم‌ها و سی‌دی‌های خاص خود را دارند، نباید به هر مؤسسه یا نهادی اجازه داد که در بخش آموزش زبان به انتقال مفاهیم و محتوای مدنظر خود اقدام کند چرا که تمام این مسائل می‌تواند بار فرهنگی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ص

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار