20. تير 1395 - 13:48   |   کد مطلب: 11027
پیام تسلیت وزیر ارشاد به‌مناسبت درگذشت مهدیه الهی قمشه‌ای
مرحومه الهی قمشه‌ای از تباری ارجمند و رشدیافته خانواده‌ای شریف بود
وزیر ارشاد در پیامی به‌مناسبت درگذشت مرحومه مهدیه الهی قمشه‌ای گفت: او از تباری ارجمند و رشدیافته خانواده‌ای شریف بود و نبوغ و حافظه خویش را از همین تبار به یادگار داشت.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم : در پی درگذشت بانو مهدیه الهی قمشه‌ای، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیتی به‌شرح ذیل صادر کرد.

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ ثبت است بر جریده عالم دوام ما

یکی از ستارگان عالم ادب و عرفان در روزگار ما به خاموشی گرایید و اهالی فرهنگ و ادب را به سوگ نشاند.

زنده‌یاد مهدیه الهی قمشه‌ای، شاعر و محقق ادبیات قرآنی و عرفانی به بلندای آسمان‌ها پر کشید تا در جوار درگاه حضرت حق آرام گیرد.

او از تباری ارجمند و رشدیافته خانواده‌ای شریف بود و نبوغ و حافظه خویش را از همین تبار به یادگار داشت. طبع شیرین او در شعر و ذوق لطیفش در نثر به‌گونه‌ای بود که حلاوت را در جان مخاطب می‌ریخت و او را مجذوب خویش می‌کرد.

آن بانوی فرهیخته شیفته مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) بود و از سن کودکی در خدمت پدر بزرگوارش، فقیه و عالم عالی‌قدر، مهدی محیی‌الدین الهی قمشه‌ای به شعر و ادب علاقه‌مند و با قرآن و ادبیات عرفانی مأنوس شده بود و دیگران را نیز با گشاده‌رویی از این منبع بزرگ دانش و بینش بهره‌مند می‌کرد.

ضایعه فقدان این بانوی فرهیخته را به اهالی فرهنگ و ادب، خانواده و اخوان الهی قمشه‌ای تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای مصیبت دیدگان، صبر جمیل مسئلت دارم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» مرحومه مهدیه الهی قمشه‌ای در سال 1316 دیده به جهان گشود؛ از سن کودکی در خدمت پدر خود آیت‌الله مهدی الهی قمشه‌ای به شعر و ادب علاقه‌مند شده، شعر می‌خوانده‌ و با مثنوی الاطفال آشنا شده است.

وی به تحقیق در مثنوی مولوی و تحلیل و تفسیر ادبیات عرفانی و تطبیق آنها با موضوعات قرآنی می‌پرداخت و ابیات بسیار زیادی از مثنوی را از حفظ بود و خود هم طبع شعری و ذوق ادبی داشت.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار