30. تير 1395 - 8:26   |   کد مطلب: 11267
حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد محسن دعایی» گفت: اسلام دین حیا است و تمدن غربی تمدن بی حیایی است و ما در عصر حاضر در نبرد حیا و بی حیایی قرار داریم.

به گزارش شبنم همدان به نقل از  جام نیوز :دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور که در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین اجلاس سراسری فعالان فرهنگی جبهه عفاف و حجاب کشور (عفاف، عزت، عشق) سخن می‌گفت اظهار کرد: این همایش در روزهای 30 و 31 تیرماه سال جاری در دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: انسان ذاتا عفیف و با حیا است و براساس این عفت و حیا از سایر موجودات متمایز است.

 

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور خاطرنشان کرد: اسلام دین حیا است و تمدن غربی تمدن بی‌حیایی است و اگر سردمداران فساد و شهوت‌رانی با مقوله حیا روبرو بودند، نمی‌توانستند به راحتی به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کنند.

 

دعایی افزود: ما در عصر حاضر در نبرد حیا و بی‌حیایی، ارزش و ضد ارزش و حق و باطل قرار داریم و می‌دانیم که سنت الهی پیروزی حق بر باطل است و خداوند وعده کرده است که حق‌گرایان بر اهل باطل پیروز می‌شوند و وعده خدا این است که انسان با عبور از انسان‌گروی، سطحی‌اندیشی و موقعیت‌های غیرالهی می‌تواند از موانع عبور کند و خود را در اردوگاه درست جانمایی کند.

 

وی عنوان کرد: جبهه فرهنگی حجاب و عفاف متشکل از 262 موسسه فرهنگی است که با هدف هماهنگی فعالیت‌های مردمی عفاف و حجاب در کشور مشغول شبکه‌سازی و عملیات اثربخش در این عرصه است که این موضوع پیرو بیانات رهبری در 2 اردیبهشت 92 است که فرمودند هم اکنون از یک فرد یا یک گروه کاری برنمی‌آید و شما باید تبدیل به یک جبهه بشوید همانگونه که دشمنان شما یک جبهه هستند.

 

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب اضافه کرد: سال گذشته نخستین اجلاس سراسری این جبهه را در قم برگزار کردیم و امسال دومین اجلاس را در مشهد برگزار می‌کنیم که این اجلاس یک اجلاس هماهنگی است و یک همایش معمولی به شمار نمی‌رود.

 

حجت‌الاسلام دعایی با بیان اینکه ما در طی دو روز و نیم وضعیت موجود حجاب را بررسی خواهیم کرد، گفت: پس از آن راهکارهای نیل به وضعیت مطلوب را بررسی خواهیم کرد و راهکارهای عملی را ارائه خواهیم کرد.

 

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های جالب توجه در کشور در راستای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف، رصد نمای فرهنگی «عین» است که شامل 110 محصول فرهنگی است که در سه سطح عین طلایی، نقره‌ای و برنزی مشخص شده‌اند و در این همایش ابتدا معرفی و سپس تجلیل می‌شوند.

 

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور ادامه داد: امتیاز این همایش این است که در آغاز آن بیانات راهبردی رهبر دلسوز، حکیم و فرزانه انقلاب که به همین مناسبت خطاب به فعالان فرهنگی ارائه کرده‌اند، پخش خواهد شد.

 

دعایی تصریح کرد: ما در این همایش از میهمانان ملی و استانی بهره‌مند هستیم که سردار عزیز جعفری، دکتر بانکی‌پور مدیر رصدخانه فرهنگی«عین»، دکتر رحیم‌پورازغدی، هاشم بافقی تهیه‌کننده برنامه از لاک جیغ تا خدا، تولیت آستان قدس رضوی  و امام جمعه مشهد از آن جمله هستند و همچنین حجت‌الاسلام غلامی دبیر شورای فرهنگی بیت رهبری میهمان ویژه اختتامیه ما هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: فشار حیا زدایی بر روی جامعه ما بسیار زیاد است و برنامه‌های شبانه‌روزی ماهواره‌های آلوده بی‌حیایی را در کشور ما بسیار زیاد کرده است.

 

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور افزود: ما تحت یک حرکت برنامه‌ریزی و حساب شده دقیق فرهنگی قرار گرفته‌ایم تا حیازدایی در کشور ما اتفاق بیفتد و بنابراین باید برای قدم به قدم فعالیت‌هایمان برنامه داشته باشیم.

 

کار خاصی در زمینه حجاب و عفاف صورت نگرفته است

دعایی عنوان کرد: ما در این همایش ثابت خواهیم کرد که کار خاصی در زمینه عفاف و حجاب تاکنون صورت نگرفته و در همین راستا سوال ما از حاکمیت این است که از ابتدای انقلاب تا کنون چه کارهایی برای حجاب و عفاف انجام داده‌ایم و چقدر برای این موضوع خرج کرده‌ایم؟

 

وی با بیان اینکه ما از نهادهای رسمی در یاس مطلق به سر می‌بریم؛ اضافه کرد: ما به تبع نظر رهبری معتقد هستیم که خود مردم باید پای کار بیایند تا مشکلات حل بشود و اگر مردم پای کار بیایند، ما مهم‌ترین ضمانت برای تحقق وعده الهی را خواهیم داشت.

 

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب گفت: ما چرخه مهندسی فرهنگی را به وجود خواهیم آورد تا همکاران ما فعالیت‌های خود را با یک مدل کاملا دقیق و صحیح مهندسی فرهنگی بسنجند که در همین راستا، رصدنمای فرهنگی «عین» تشکیل خواهد شد تا تمام فعالان بتوانند نوع برنامه‌های خود را با این نرم‌افزار بسنجند تا رفتار صحیحی در این مسیر شکل بگیرد.

 

سندیکای پوشاک عفیفانه در حال شکل‌گیری است

دعایی با بیان اینکه سندیکای پوشاک عفیفانه در حال شکل‌گیری است تصریح کرد: ان‌شاءالله با همکاری دولت در جلوگیری از قاچاق کالا، ما شاهد عدم حضور لباس‌های غیرعفیفانه در بازار خواهیم بود و به همین جهت ما امیدواریم که در آینده شاهد وضعیت مطلوب‌تری باشیم.

 

وی افزود: همچنین تاسیس بازار عفاف در دستور کار ما قرار دارد تا اقتصاد محصول عفیف تامین شود و ما بتوانیم به اهدافمان در این مسیر دست پیدا کنیم.

 

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب اظهار کرد: مردم باید به مسئولان بگویند که زندگی عفیفانه حق ما است و ما حق داریم که فرزندان عفیفی داشته باشیم و ایجاد این مطالبه کار رسانه‌هاست و به همین جهت باید به سمتی حرکت کنیم که کسی به خودش اجازه ندهد که به فضای زندگی ما تجاوز کند.

 

دعایی در مورد زمان و نحوه برگزاری این همایش گفت: افتتاحیه همایش و پنل‌های ما در محل دانشگاه فرهنگیان است و اختتامیه ما نیز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار