5. مرداد 1395 - 5:00   |   کد مطلب: 11391
هدف طرح توانمند سازی بانوان بدسرپرست علاوه بر حمایت از این قشر آسیب پذیر، برچیدن فرهنگ گدایی از جامعه و مبارزه با گداپروری است .

به گزارش شبنم همدان تشکل های مردم نهاد به لحاظ اینکه مستقل از دولت قادرند در چارچوب قانون گام بردارند ، شجاعانه و جسورانه پرچمدار حرکت های اجتماعی هستند.

این «سمن» ها هم سو با اهداف دولت و به عنوان بازوی قدرتمند آن در بسیاری از زمینه ها موجب رشد و شکوفایی نیروهای بالقوه جامعه شده و پتانسیل های مردمی را به فعلیت رسانده اند.

در شهر همدان تعدادی از این تشکل های مردم نهاد در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و هم سو با اهداف انسان دوستانه این سازمان ها دستان کمک خواه نیازمندان را گرفته اند. طرح های بنیادی این سازمان های مردم نهاد در جهت رفع فقر و فلاکت است. در بسیاری از این تشکل ها بانوان بی سرپرست و بدسرپرست به عنوان جامعه هدف مورد توجه قرار می گیرند. و آنچه در این طرح ها قابل توجه و تقدیر است ، توانمند سازی بانوان و ایجاد خودباوری و اشتغال برای آنها ، به جای کمک های نقدی است.

به گزارش خبرنگار شبنم همدان، روز گذشته نمایشگاهی از محصولات و تولیدات خانگی بانوان توانمند شده برگزار شد. گروه خیریه انسانیت که در زمینه توانمند سازی بانوان بدسرپرست و بی سرپرست فعالیت های گسترده ای را دنبال می کند با برگزاری این نمایشگاه و راه اندازی بازارچه اینترنتی برای فروش محصولات طرح توانمندسازی بانوان را عملیاتی کرد.

بختیاری، موسس و مسئول گروه انسانیت اذعان کرد: هدف ما برچیدن فرهنگ گدایی است و هریک از مددجویان این گروه کوچکترین توانی داشته باشد برای فعالیت و کسب درآمد اقتصادی آموزش می بیند و با حمایت این «سمن» زمینه های اشتغال برایش فراهم می شود. ما قصد داریم به نیازمندان ماهیگیری یاد بدهیم و هرگز ماهی آماده در سبد آنها نخواهیم گذاشت.

بانوان در طرح توانمند سازی، ابتدا در کارگاه های مختلف آشپزی و صنایع دستی آموزش می بینند . سپس تمام مواد اولیه از سوی این «سمن» به طور رایگان در اختیار آنها قرار میگیرد و با تولید محصول و فروش آن از سوی گروه ، اعتماد به نفس خود را بدست آورده و به خودباوری می رسند.

این طرح ها می تواند به عنوان نقطه عطفی در بهبود اوضاع زنان بی سرپرست و بدسرپرست از سوی دیگر نهادها و سازمان های دولتی نیز مورد توجه قرار گیرد تا چراغ امیدی هرچند کم توان در دلهای نیازمند فراموش شدگان جامعه روشن گردد.

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار