8. مرداد 1395 - 13:07   |   کد مطلب: 11454
رافع در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
جایگاه ویژه‌ آموزش برای زنان هلال احمری
رئیس سازمان داوطلبان و مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور زنان و نهاد خانواده با تاکید بر اینکه این سازمان عام المنفعه بین المللی بدون حضور فعال زنان نمی تواند پیشرفت کند، گفت: با روزآمدشدن دانش و مهارت، زنان هلال احمر می‌توانند نقشی فعال و پررنگ تر در ارایه خدمات انساندوستانه ایفا کنند.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : فرح ناز رافع درگفتگویی گفت: دولت تدبیر وامید برای نهادینه کردن فرهنگ حقوقی در فرهنگ عمومی کشور برنامه های گسترده ای دارد که در این راستا دفتر کل امور زنان و خانواده جمعیت هلا ل احمر با برگزاری دوره های آموزشی  با محوریت حقوق شهروندی ، سعی کرد تا زنان هلال احمری را از حقوق خود و دیگران در جامعه آگاه سازد .
 
وی ادامه داد: سازمان توسعه یافته، سازمانی است که زنان در آن نقش آفرینی داشته باشند و معتقدیم میزان اهمیت به زنان می تواند منجر به توسعه یافتگی شود. این در حالی است که زنان هلال احمری در داخل کشور و همچنین در ابعاد منطقه ای و بین المللی نقش فعالی دارند که البته این کافی نبوده و باید بیشتر شود و راهبردهای اتخاذی  ما نیز راه را برای حضور فعال زنان هموارتر کرده است.
 
رئیس سازمان داوطلبان و مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور زنان و نهاد خانواده در خصوص نقش زنان در ارتقای شاخص های کیفیت زندگی در جهت ارتقای سلامت اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده ،بیان داشت: در این حوزه مصمم هستیم تا پروژه های ملی متعددی را با کمک متولیان امر هر چه زودتر اجرایی کنیم.
 
رافع سازماندهی و بهره مندی از توان زنان خانه دار با تاکید بر برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده  را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم حمایت از زنان،  آنان قادر نیستند تا کار خود را ادامه یا گسترش دهند و باید شرایط  و زمینه بهره مندی از فعالیت و توان  را برای زنان ایرانی  در جهت ساختن جامعه ای پاسخگو در برابر حوادث و حتی آسیب های اجتماعی  آماده و مهیا کرد.
 
وی تجلیل از جلوه های حجاب برتر در جشنواره چادهای آسمانی، اجرای برنامه های آموزشی- فرهنگی در هفته حجاب  و عفاف برای زنان هلال احمری و فعالیت آن ها در خصوص آگاهی بخشی درباره  مبارزه با مواد مخدر را از دیگر برنامه های شاخص دفتر امور زنان و نهاد خانواده  جمعیت هلال احمر عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار