12. مرداد 1395 - 10:51   |   کد مطلب: 11549
در برخی محله ها مأموران جمع آوری زباله شهری از بردن برخی زباله ها امتناع می ورزند.

به گزارش خبرنگار شبنم همدان، تعدادی از همشهریان   از همکاری نکردن مأموران شهرداری در جمع آوری زباله شاکی هستند. 

شهروندان ساکن در برخی محله ها نسبت به گزینش  زباله های شهری توسط مأموران معترض هستند.  برخی از زباله ها روزها در محل می ماند و برای حمل آنها یا باید پول اضافه به مأموران حمل زباله بدهند یا باید رأساً برای حمل آنها اقدام کنند.

یکی از اهالی محل می گوید چند وقت پیش شاخه های هرس شده یک درخت را در محل جمع آوری زباله ها گذاشته بودند. چندین روز شاخه ها در کوچه کنار تیر برق ماند تا خود اهالی آن را از محل خارج کردند. 

همانطور که در عکس این خبر پیداست  این مشکل برای چندمین بار در یک محل تکرار شده و  همه زباله های محله جمع آوری شده به جز کیسه های شامل گیاهان خشک شده و بقایای گلدان های گل طبیعی  که از دیروز در همین محل باقی مانده است و همچنان باقی خواهد ماند تا باز هم خود مردم دست به کار شوند. 

اهالی این محله ها می خواهند بدانند آیا واقعاً مأموران شهرداری مجاز هستند زباله ها را گزینش کنند؟ اگر وظیفه آنها جمع کردن زباله های گیاهی و طبیعی نیست ، پس با این قبیل زباله ها چه باید کرد؟ آیا شهرداری نسبت به زیبایی شهر و ظاهر کوچه های ما ، مسئول نیست؟!

آیا  تنها به این دلیل که برخی زباله ها فاسد نمی شود و بو نمی گیرد می توان آنها را در کوچه ها و محله ها رها کرد. مگر ممکن است ظاهر شهری که به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته می شود برای مسئولین محترم شهرداری اهمیتی نداشته باشد.

حتی اگر فرض کنیم در دستور کار این مأموران زحمتکش، حمل چنین زباله هایی وجود ندارد باز هم  شهرداری در این فاجعه و ظاهر نازیبای کوچه ها مسئول است. زیرا زیباسازی شهر به عهده این نهاد است و باید از یک سو با برنامه های آموزشی خاص شهروندان را در مورد نوع زباله هایی که جمع آوری می شود آگاه سازد و از سوی دیگر مکانی را برای اینگونه زباله ها در نظر بگیرد. 

با امید ظاهری زیبا  و عاری از این مناظر کریه برای شهرمان

انتهای پیام/ ن

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار