23. مرداد 1395 - 15:50   |   کد مطلب: 11769
سرپرست معاونت امور بهداشتی همدان خبر داد
پیش‌بینی احداث 33 مرکز خدمات جامع و پایگاه سلامت در همدان
سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پیش‌بینی احداث 33 مرکز خدمات جامع و پایگاه سلامت در سطح استان با اعتبار 14 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : جلال‌الدین امیری از واگذاری خدمات بهداشتی ـ درمانی به بخش خصوصی با اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و اظهار کرد: واگذاری ارائه خدمات به تعاونی‌های بهداشتی ـ درمانی متشکل از فارغ‎التحصیلان رشته‌های بهداشتی با عنوان مراقبان بهداشت از جمله اقدامات بوده است.

وی این اقدام را به منظور تأمین و ارتقای مراقبت‌های بهداشتی در جمعیت‌های حاشیه شهر و جمعیت شهری 20 تا 50 هزار نفر مهم دانست.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در این خصوص با هماهنگی‌های انجام شده و با برگزاری آزمون 491 نفر با عنوان مراقبان سلامت در رده‌های مختلف بهداشتی جذب و برابر دستورالعمل‌های کشوری و با شرایط و قوانین بخش خصوصی انجام وظیفه خواهند کرد.

وی از بهسازی 42 مرکز خدمات جامع شهری و 24 مرکز خدمات جامع روستایی در سال گذشته خبر داد و افزود: 119 خانه بهداشت، 10 پایگاه سلامت و سه آموزشگاه بهورزی نیز بهسازی شده که تمام این مراکز با اعتباری 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بهسازی شده است.

امیری با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی لازم در خصوص احداث و بازسازی واحدهای فرسوده و استیجاری انجام شده است، گفت: برای احداث 33 مرکز خدمات جامع و پایگاه سلامت در سطح استان 14 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که در دست اقدام است.

این مسؤول با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی و افراد خیر در این زمینه موثر است و به پیشرفت کار کمک خواهد کرد، خواستار توجه به این موضوع شد.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته تملک دارایی به شهرستان‌ها در زمینه تجهیزات 5 میلیارد و 653 میلیون تومان از بیمه روستایی بوده است، گفت: اعتبارات تخصیص یافته تملک دارایی به شهرستان‌ها در زمینه تجهیزات 694 میلیون تومان از اعتبارات شهری بوده است.

وی جمع اعتبارات تملک دارایی از ابتدای امسال تاکنون را 6 میلیارد و 347 میلیون تومان دانست.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار