1. شهريور 1395 - 16:25   |   کد مطلب: 11951
مراسم ادای احترام به مقام شامخ شیخ الرئیس بوعلی‌سینا به مناسبت روز پزشک و با حضور اقشار مختلف مردم در جوار آرامگاه این دانشمند برگزار شد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : نماینده ولی‌فقیه در استان همدان صبح امروز در آیین ادای احترام به پورسینا با تبریک روز ولادت فرهیخته هزاره‌ها شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا، روز پزشک و روز همدان اظهار داشت: بوعلی‌سینا فقیه، فیلسوف، عارف و مفسر بزرگ قرآن است و مردم همدان باید برای معرفی هر چه بیشتر این عالم بزرگ باید تلاش کنند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با اشاره به ضرورت بررسی زندگی عالمان بزرگ کشور از جمله بوعلی‌سینا بیان کرد: شیخ‌الرئیس در عرفان نظری و عملی، فلسفه و طبابت فوق‌العاده است و آثار ارزشمندی از وی برای آیندگان به جا مانده است.

استاندار همدان نیز در این آیین اظهار داشت: همدان شایسته‌ترین و نخستین شهر جهان است که با بهره‌گیری از چهره‌های ارزشمندی همانند بوعلی‌سینا و وجود آرامگاه این دانشمند فرزانه مایه افتخار است.

محمد‌ناصر نیکبخت با تأکید بر لزوم افزایش تبلیغات و برنامه‌ریزی بیشتر برای برگزاری باشکوه مراسم روز همدان گفت: رشادت و تلاش مردم همدان در عرصه‌ها و مناسبت‌های مختلف ارزشمند و کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه حق و شأن بوعلی‌سینا بالاتر از اقدامات انجام شده است، عنوان کرد: پزشکان و دانشجویان پزشکی باید همواره صفاتی همچون مدارا با بیمار، حسن‌خلق، تحقیق و پژوهش و تلاش برای خدمت‌رسانی به بشریت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 در این آیین دانش‌آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان به جوار آرامگاه بوعلی‌سینا سوگند خوردند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار