19. شهريور 1395 - 8:23   |   کد مطلب: 12282
نگارخانه لاله در رويکرد برنامه هاي خود هرساله به ارائه و معرفي آثار هنرمندان يک جغرافيا مي پردازد که نقش تعيين کننده اي در جايگاه هنر معاصر ايران دارند. با توجه به ارزش هاي فرهنگي و تاريخي همدان و اين که هنرمندانش در عرصه هنرهاي تجسمي ايران شاخص و تاثيرگذار بوده اند، به عنوان پنجمين شهري است که در اين دوره انتخاب و به بخشي از نقاشي معاصر آن پرداخته شده است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : نگارخانه لاله در ادامه رویکردهای پژوهشی خود که یکی از آن ها رائه و بررسی آثار هنرمندان شهرهای مختلف ایران است، اقدام به برپایی نمایشگاه آثار گروهی از نقاشان معاصر همدان کرده است. 

يکي از شاخص ترين ويژگي های هنر معاصر، جغرافيا است. جغرافياي زيستي هنرمند اين امکان را به او مي دهد که چگونه بنگرد و چگونه بنمايد. هنرمند امروز توانسته با اتکا بر تمامي داشته هاي تاريخي، اجتماعي و فرهنگي خود که استوار بر اتمسفر زندگي اش است، تعريف تازه تري از هنر ارائه نمايد که بي شک تاثيرات آن در دهه هاي اخير در تاريخ هنر ايران نمود پيدا کرده و  به زباني مستقل در جهان هنر رسيده است.

از اين رو نگارخانه لاله در رويکرد برنامه هاي خود  هرساله به ارائه و معرفي آثار هنرمندان يک جغرافيا مي پردازد که نقش تعيين کننده اي در جايگاه هنر معاصر ايران دارند. با توجه به ارزش هاي فرهنگي و تاريخي همدان و اين که هنرمندانش در عرصه هنرهاي تجسمي ايران شاخص و تاثيرگذار بوده اند، به عنوان پنجمين شهري است که در اين دوره انتخاب و  به بخشي از نقاشي معاصر آن پرداخته شده است.  

در این نمایشگاه آثار نقاشی 28 نفر از هنرمندان نسل های مختلف همدان در معرض دید و بررسی علاقمندان قرار خواهد گرفت که برخی از آنها مقیم تهران بوده و برخی دیگر نیز درشهر همدان سکونت داشته اند. 
  
زنده یاد جواد حمیدی، محمد حسین حلیمی، قباد شیوا، ناصر پلنگی، زنده یاد عربعلی شروه، احمد آریا منش، احمد فتوت، علی بیگی پرست، سعید دولتی، علی اکبر احقری،تقی حجاریان، غلامرضا شاملو،صابر سلیمانی، بیژن غنچه پور،علی پیروز،سعید خضایی،وحید خضایی، لیلا سروندی، فرزانه سروندی،زهرا پنده،علی غیبی،مولود عظیم پور،فاطمه پلنگی،رضا شعبانی، یوسف رجبی و شهرام عظیمی از هنرمندان این مجموعه هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود. 
  
شايان ذکر است پيش از اين نيز آثار هنرمندان شهرهای تبريز، مشهد، رشت و زنجان ارايه و مورد بررسي قرار گرفته است و نمایشگاه کنونی به نمایشگاه گردانی سعید دولتی گردآوری و برگزار می شود. 

گفتنی است این مجموعه از 19 شهریور افتتاح می شود و تا 10 مهر پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود. 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار