23. شهريور 1395 - 15:43   |   کد مطلب: 12366
عید قربان تنها روزی در زمان حضرت ابراهیم نبود، روزی است به بلندای تاریخ بشریت؛ در هر نسلی تکرار عید قربان به نحوی بوده است. گاهی شهدای جبهه جنگ، گاهی شهدای انقلاب، گاهی شهدای منا و گاهی شهدای مدافع حرم همگی جلوه ی عید قربان هستند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرنگار آرمان زنان : عید قربان آمده است، عیدی که تجلیگاه عبودیت در پیشگاه پروردگار است؛ عیدی که به مفهوم واقعی رهایی از تمامی خودخواهیها و منیت هاست؛ روز سربلندی ابراهیم و هاجر در آزمون الهی، روز قربانی کردن تمامی آلایش ها و دلبستگیهای دنیوی؛ روزی که بندگی در وجود آدمیت جاری شد و دلها به کعبه عشق الهی تعظیم کرد.

چه زیباست در چنین اعیادی که عطر معنویت در فضای دلها لبریز است شادی بندگی و اخلاص را با قهرمانان واقعی این مرز و بوم و فرزندان اسماعیل صفت ساکن قطعه بهشت تقسیم کنیم.

به گلستان شهدا می روم، آرامگاه شهدا که مأمن دلهای دیوانه خداست. محلی که در آن شیرمردانی آرمیده اند که تک تکشان در مسلخ عشق و ایثار تمامی خود را بخشیدند و به نوعی عید قربان دیگری خلق کردند. و چه سربلند و سرافراز نامشان بر تارک این سرزمین اسلامی تا همیشه می درخشد. بر سر قبور پاکشان مادرانی را می بینی که با غرور قلبی خاص و رضایتی که در چشمانشان نمود دارد نشسته اند و با یاد و نام جگرگوشه شان خاطره بازی می کنند.

مصمم شدم با یکی از این مادران به گفتگو بنشینم. از او خواستم از وجه شباهت عید قربان و شهادت برایمان بگوید این مادر که اخلاص در او موج می زد و نخواست نامی از او برده شود صحبت هایش را این گونه آغاز کرد:

در مورد عید قربان همیشه این گونه صحبت می شود که حضرت ابراهیم خواست که فرزندش را در راه خدا قربانی کند. اما کمتر سخنی به میان می آید از اینکه اسماعیل فرزند یک مادر بود، دست پرورده و پرورش یافته دامان پاک یک زن و ابراهیم هم همسری داشت که او هم بخشی از این آزمایش سخت بود.

تنها یک مادر می داند که گذشتن از جان فرزند چه درد جانکاهی است و چقدر باید وجود خدایی داشته باشی تا بتوانی از عزیزترین داشته ات بگذری پس باید از هاجر هم به عنوان یک مادر که او هم در این آزمون سربلند بیرون آمد مثل مادران شهدا نام برده شود.

فرزندان ما قلبا به وطن و دین خود ارادت داشتند اما غافل نشویم از مادرانی که گاه خود فرزندانشان را راهی جبهه جنگ کردند و صبورانه و هاجروار در جبهه مقاومت ایستادگی کردند و فرزندان خود را قربانی راه اسلام کردند و اکنون هم به این اقدام خود می بالند و احساس غرور می کنند.

پرسیدم انتظار یا گله مندی از شخص یا گروه خاصی دارید؟ ادامه داد این روزها بی حجابی دل ما را بیش از پیش به درد آورده است فرزندان ما قربانی راه حق شدند رسیدن به راه حق با پیروی از دین اسلام ممکن است مگر نه اینکه اسلام توصیه به حجاب کرده است این حرف مشترک تمام شهدا هم هست وصیت به حفظ حجاب و عفت، اما این روزها بی حجابی در همه جا موج می زند حجم عظیمی از بی حیایی.

خدا می داند که خجالت می کشم از روی فرزندانمان که چرا برخی از زنان و دختران این سرزمین از یاد برده اند که هدف قلبی شهدا چه بود؟ چرا از یاد برده اند که زجرهایی که شهدا در جبهه های جنگ متحمل شدند تنها با یاد خدا و انگیزه حفظ ناموس و وطن ممکن بود. از آنها می خواهم به راه دین برگردند و دست بردارند از نمایش زیبایی های خود در بازار مکاره ی گناه و مارا بیش ازاین شرمنده شهدایمان نکنند و اگر مرهمی نیستند بر غم دوری از فرزندانمان حداقل زهری نباشند بر کاممان.

لختی سکوت کرد دل پردردی داشت تمام حرفهایش در عمل به خواسته شهدا و پیروی از راه دین خلاصه می شد. از این مادر عزیز خداحافظی کردم. بلند می شوم و فاتحه ای می خوانم بر روح بلند و آسمانی این مردان بی ادعا. در پایان راهی قطعه شهدای منا می شوم آنهایی که بسیار مظلومانه و در سایه بی کفایتی قوم ظالمان قربانی راه حق شدند.

عید قربان تنها روزی در زمان حضرت ابراهیم نبود، روزی است به بلندای تاریخ بشریت در هر نسلی تکرار عید قربان به نحوی بوده است. گاهی شهدای جبهه جنگ گاهی شهدای انقلاب گاهی شهدای منا گاهی شهدای مدافع حرم همگی جلوه ی عید قربان هستند. قربانی کردن منیت ها و قربانی شدن در راه خدا و نتیجه مشترک سربلندی و سرافرازی تمام آنها در پیشگاه پروردگار و عزت اسلام است.

انتهای پیام/ص

 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار