16. فروردين 1394 - 9:46   |   کد مطلب: 5431
دکترانصاری درهمایش تکریم مادران و همسران شهدا عنوان کرد:
مادران و همسران شهدا یاور رهبری
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران درهمایش تکریم مادران و همسران شهداگفت: مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی با روحیه ام البنینی وصیت شهید گرانقدر خود را در راستای تنها نگذاشتن رهبر و امامشان به خوبی انجام می‌دهند.
مادران و همسران شهدا یار ویاور مقام عظمای ولایت ورهبری

به گزارش شبنم ها به نقل از شهید نیوز، سردار محسن انصاری در همایش تکریم مادران و همسران شهدا که صبح امروز شنبه ۱۵ فروردین برگزار شد، با تبریک سال نو گفت: امیدوارم با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»، همانند تمام ۳۶ سال انقلاب شاهد همدلی دولت و ملت باشیم و این همراهی به اوج خود برسد.

وی ادامه داد: از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم که مراسم تکریم مادران و همسران را برگزار کرده‌اند. بنیاد شهید و امور ایثارگران همان‌طور که سال قبل را با مراسم بزرگداشت روز شهید تمام کرد، نخستین روز اداری سال جدید را هم با مراسمی مرتبط با شهدا آغاز کرده است زیرا معتقدیم پاسداشت دلاورمردی‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس به زندگی ما برکت می‌دهد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تسلیت سالروز وفات حضرت ‌ام البنین (س) گفت: افتخار داریم که به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا در خدمت حدود ۵۰۰ نفر از مادران و همسران هستیم و سال را با تکریم این عزیزان شروع می‌کنیم. حضرت ‌ام‌البنین (س) جایگاه بسیار بلندمرتبه‌ای در تاریخ اسلام دارند. ایشان همسر و مادر ۴ شهید اسلام در واقعه کربلا و انسانی فداکار و ولایی بودند.

سردار محسن انصاری ادامه داد: ایشان زمانی که فرزندانش یعنی عباس، عبدالله، عثمان و جعفر را به صحنه عاشورا می‌فرستادند، به آنان سفارش کردند که در رکاب امامتان باشید. بعد از شهادت این مجاهدان صحنه کربلا، حضرت ‌ام‌البنین (س) در مدینه بودند که بشیر خبر شهادت فرزندانشان را به این حضرت دادند. ایشان پس از شنیدن خبر شهادت هر یک از فرزندانش، از حال امام حسین (ع) جویا می‌شدند و تنها زمانی که خبر شهادت سیدالشهدا (ع) را به حضرت‌ ام‌البنین (س) می‌دهند، آن حضرت به‌شدت منقلب می‌شوند و شیون سر می‌دهند و می‌گویند: «ای بشیر، رگ قلبم را پاره کردی».

وی رفتار حضرت ‌ام‌البنین (س) که شهادت ۴ فرزند خود را در راه دفاع از امام را آسان و سهل می‌دانستند، نشانه شدت ایمان ایشان به مقام امامت و ولایت عنوان کرد و افزود: شهید مطهری می‌گوید: «اگر شهادت هنر مردان خداست، پرورش چهار شهید کربلا در دامن یک مادر، هنرمندیِ بزرگ‌تر را می‌طلبد و حضرت ام‌البنین (س) این مقام را از آن خود کرده است». مادران و همسران شهدای انقلاب نیز همین روحیه را دارند و وصیت فرزندانشان را در راستای تنها نگذاشتن رهبر و امامشان به خوبی انجام می‌دهند.

قائم مقام بنیاد ادامه داد: مادران و همسران شهدای ما نیز در امتداد مسیر ولایی حضرت‌ ام‌البنین (س) حرکت می‌کنند؛ مادرانی که فرزندانی مجاهد را پرورش دادند و بعد از شهادت آنان نیز در پای انقلاب ایستادند، همسرانی که مجاهدان و رزمندگان را به همسری خود انتخاب کردند و بعد از شهادت آنان نیز فرزندان آن شهدا را به‌خوبی پرورش دادند تا امروز در همه عرصه‌ها فرزندان شهدا حضوری جدی داشته باشند.

سردار انصاری به یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده‌اند: «وظیفه قدردانی از ایثارگران به‌ویژه شهیدان، فریضه‌ای عینی و تعینی و همیشگی است». بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را موظف به گام برداشتن در این راه می‌داند. ما افتخار داریم که فرمایش رهبرمان را مبنی بر زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا اجرا می‌کنیم، زیرا تداوم انقلاب در زنده نگه‌داشتن همین نام و یاد شهداست.

وی افزود: بنیاد افتخار دارد که در اسفند ۹۳ برای دومین سال متوالی مراسم بزرگداشت روز شهید را به‌خوبی برگزار کرد و مقام معظم رهبری از برجسته کردن این روز ابراز رضایت کردند. رضایت ولی امر مسلمین را گواهی بر این می‌دانیم که گام موفقی برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا برداشته‌ایم.

قائم‌مقام بنیاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب استقامت و صبر مادران و همسران شهدا را مایه آبرو بخشی به نظام می‌دانند. همین استقامت‌ها و صبوری‌هاست که باعث شده امروز نظام سلطه حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسد، اگر امروز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران برای دفاع از منافع ملت ایران ایستادگی کرده است، به برکت همین ایستادگی و به برکت خون شهدا بوده است.

سردار انصاری خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: دیروز فرزندان و همسران شما برای رفع تجاوز بیگانه به تبعیت امام عزیزشان به جبهه رفتند، شهید شدند و امروز خانواده‌های شهدا و ایثارگران در همه صحنه‌های کشور اعم از علمی، اقتصادی، هسته‌ای، موشکی، فضایی و نانو حضور موفقی دارند و کشور ما را به پیشرفت‌های زیادی رسانده‌اند.

وی ادامه داد: امروز ایران ششمین قدرت موشکی دنیا و جزو ۱۰ کشور فضایی جهان است. امروز همه دنیا و به‌خصوص جهان اسلام به همین روحیه ایستادگی و فرهنگ ایثار ما نیاز دارد، به‌خصوص در زمانی که محور ارتجاع در منطقه در برابر محور مقاومت ایستاده است. امروز محور مقاومت منطقه از فداکاری‌های شهدای ما الگو می‌گیرد. متأسفیم که شاهدیم رژیم سعودی در یمن دست به جنایت می‌زند، بیش از ۵۰۰ نفر را می‌کشد که ۹۰ نفر از آنان کودک بوده‌اند، اما مردم یمن در برابر این جنایات ایستاده‌اند و این ایستادگی را از فرزندان شما یاد گرفته‌اند. همیشه پیروزی از آن مقاومت مردم مسلمان است؛ همانند مردم بی‌دفاع غزه، فلسطین، لبنان، عراق و سوریه که با مقاومت در مقابل نظام سلطه و گروه‌های دست‌نشانده به موفقیت دست یافته‌اند.

حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این همایش گفت: ان‌شاءالله بتوانیم در مسیر راه شهدا حرکت کنیم و انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) برسانیم.

در بخشی از این همایش اعضای گروه هنری «حنانه» به اجرای نمایشی در رابطه با حضرت ‌ام‌البنین (س) پرداختند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح به ۳ نفر از مادران و همسران شهدا به نمایندگی از کل مادران و همسران شهدا، از آنان تقدیر شد.

این همایش با حضور سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ، اسکندر یارنسب مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد، حسینعلی بیات معاون هنری بنیاد، محبوب شهبازی مدیرکل اسناد ایثارگران بنیاد، مادران، همسران و تعدادی از پدران شهدا در سالن همایش سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

   

دیدگاه شما

آخرین اخبار