18. اسفند 1398 - 12:41   |   کد مطلب: 5492
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان گفت: خانه سالمندان با فرهنگ دینی ما همخوانی ندارد.
خانه سالمندان با فرهنگ دینی ما همخوانی ندارد

 به گزارش شبنم ها، حجت الاسلام علی طالقانی ورکشی در گفتگویی اظهار کرد: همانگونه که مادران در کودکی با تلاش فراوان، کودکان خود را به این دوران رساندند وظیفه فرزندان است که از پدر و مادران خود مراقبت کرده و آنان را در کنج خانه فراموش نکنند.

وی تصریح کرد: در دین اسلام حق والدین به گونه ای تعریف شده که فرزند باید به صورت مستقیم نیازهای پدر و مادر را برآورده کند و به هیچ وجه آن ها را رها نکند.

حجت الاسلام طالقانی ورکشی با بیان اینکه اسلام برترین مکتبی بوده که برای زن ارزش ویژه ای قائل شده است، اظهار کرد: دین اسلام در مقایسه حق پدر و مادر، حق مادران را سه برابر بیشتر از مردان می داند.

وی افزود: در بسیاری از ادیان، زن به عنوان موجودی پلید و ابزار تلقی شده اما دین مبین اسلام نه تنها تفاوتی برای زن و مرد قائل نیست چه بسا در اسلام زن دارای ویژگی هایی بوده که مرد از داشتن آن ها محروم است.

حجت الاسلام طالقانی ورکشی با اشاره به هفته زن تصریح کرد: نامگذاری این هفته به نام زن، فرصتی بوده تا استضعاف و محرومیت هایی که در حق این قشر شده به برکت انقلاب اسلامی پوشش داده و به لطف و عنایت خداوند متعال برطرف شود.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای میلاد حضرت فاطمه (س) در دانشگاه آزاد همدان گفت: در روز میلاد جشنی برگزار خواهد شد که در آن مراسم به بانوان هیات علمی دانشگاه هدیه ای تقدیم می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با گرامیداشت این هفته، گوشه ای از خدماتی را که مادران در حق ما انجام دادند، با سپاس و خدمت جبران کنیم.

 

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار