17. مهر 1395 - 3:04   |   کد مطلب: 12843
در راستای ارتقاي سرمايه اجتماعي زنان و خانواده
تفاهم نامه بین معاونت امور زنان و بهزیستی
ما در چارچوب وضعيتي که حوزه زنان را تحويل گرفتيم تمام تلاش خود را کرديم که در جهت ارتقاي سرمايه اجتماعي زنان و خانواده به موفقيت‌هايي برسيم.

به گزارش شبنم همدان به نقل از پایگاه خبری بانو : شهيندخت مولاوردي در حاشيه بازديد از نمايشگاه «هنر تدبير» ، در خصوص موضوع سه ميليارد توماني که از بودجه معاونت زنان به بهزيستي واگذار کرده بودند ، گفت: معاونت امور زنان و خانواده با بهزيستي تفاهم نامه دارد. طي تفاهمي که با رئيس سازمان بهزيستي انجام داديم مقرر شد اين سه ميليارد تومان در زمينه توسعه مراکز توانمندسازي زنان بهبود يافته و گزارش اجرايي آن به معاونت ارائه شود.

معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور گفت: اين نمايشگاه توانسته به صورت کوتاه و گذرا درکي را از آنچه دولت در ابتداي مسئوليت خود تحويل گرفته، و در اين سه سال و نيم گذشته و وضعيت موجود و دستاوردها  ارائه دهد.

وي با اشاره به اين که جاي خالي دستاوردهاي حوزه زنان در اين نمايشگاه احساس مي‌شود گفت: مانند تمام دستگاه‌هاي دولتي ما نيز فيلم‌ها و عکس‌هاي دستاوردهاي حوزه زنان را ارائه داده بوديم، ولي تنها يک عکس از دستاوردهاي حوزه زنان در اين نمايشگاه کار شده است، عکسي که در حال تبادل تفاهم‌نامه با رئيس صندوق جمعيت ملل متحد هستيم.

مولاوردي در خصوص دستاوردهاي حوزه زنان در دولت يازدهم گفت: ما در چارچوب وضعيتي که حوزه زنان را تحويل گرفتيم تمام تلاش خود را کرديم که در جهت ارتقاي سرمايه اجتماعي زنان و خانواده به موفقيت‌هايي برسيم. با توجه به وضعيتي که اين حوزه به ما تحويل داده شده بود تمام تلاشمان را براي ايجاد حساسيت و جلب توجه نسبت به مسائل، وضعيت و آسيب‌هاي حوزه زنان و خانواده به کار بستيم و تا حدود نسبتا زيادي توانستيم در اين محور موفق باشيم.

معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور، با اشاره به اين که آسيب‌هاي اجتماعي متوليان متعددي دارد گفت: ماموريت معاونت امور زنان و خانواده پيگيري وظايف ذاتي ساير دستگاه‌ها، هماهنگي و هم افزايي بين دستگاه‌هاي مختلف و ايجاد همکاري بين بخشي به ويژه با محوريت پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است که در برنامه پنجم توسعه پيش‌بيني شده بود.مولاوردي با اشاره به حمايت از برنامه‌ها و طرح‌هاي ارائه شده توسط سازمان‌هاي مردم نهاد و حمايت از برنامه‌هاي علمي که در مراکز دانشگاهي برگزار شد گفت: با سازمان‌هاي مردم نهاد و مراکز علمي مشارکت و همکاري کرديم تا  سهم خود در زمينه زنان و خانواده  قدم برداريم.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار