18. مهر 1395 - 15:30   |   کد مطلب: 12873
با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و فرماندهی انتظامی برگزار شد:
هفتمین همايش عفاف و حجاب
هفتمین همايش عفاف و حجاب با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، فرماندهی انتظامی و کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای که در سالن همایش مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان همدان برگزار شد.

به گزارش شبنم همدان، 

مدیركل فنی و حرفه ای استان همدان در این همایش با بيان اينکه در مورد حجاب ظاهر و باطن در جامعه بحث‌هاي بسياري وجود دارد، گفت: انسان بايد بداند هدفش از آمدن به اين دنيا چيست و ارزش وجودي خود را براي مسائل بي‌ارزش از بين نبرد.

عليرضا مهرابي با اشاره به اينکه ظاهر انسان از باطن انسان سرچشمه مي‌گيرد، بيان کرد: اگر فکر و ذهن انسان درست شود بي‌شک ظاهر او نيز اصلاح مي‌شود.

وی بابیان اینکه هدف از برگزاری این همایش تلنگر زدن به جامعه و مخاطبین است، عنوان کرد: شناخت درست حجاب براساس آموزه های دینی و قرانی، گسترش راه های ترویج حجاب و رفع موانع حجاب برتر از جمله اهداف این همایش بوده است.

مهرابی با بیان اینکه حجاب رابطه مستقیمی با تحکیم بنیان خانواده دارد، اظهار داشت: حجاب و عفاف ریشه در تاریخ و تمدن کشور دارد.

وی بابیان اینکه احیا فرهنگ عفاف در جامعه موجب شکوفایی هرچه ببیشتر جامعه می شود، تاکید کرد: حجاب و عفاف ریشه در تاریخ و تمدن کشور دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام طالبيان مسؤول امور فرهنگي اداره کل آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي استان نيز با بيان اين مطلب که امروز کشور‌ها از حسين(ع) و تفکر حسيني وحشت دارند، گفت: عظمت امام حسين(ع) در تفکر حسيني، الهي بودن آن، روش و راه امام حسين(ع) و تکليف‌مداري ايشان قرار دارد؛ چراکه امام حسين(ع) براي نجات جان انسان‌ها قيام کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را برای رعایت حجاب ضروری دانست و گفت: همه در این رابطه وظیفه دارند و باید کمک کنند تا مسائل ضد ارزشی در جامعه ظاهر نشوند.

حجت الاسلام طالبی افزود: افراد جامعه اسلامی باید حجاب را ارزش دانسته آن را یک مسئله کهنه و قدیمی قلمداد نکنند و از الگوهای اسلامی مانند بزرگترین بانوی صدر اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و دختر گرامی ایشان حضرت زینب (س) تاسی بگیرند.

وی با بیان اینکه حجاب بسیار ارزنده و زینت بخش بانوان است، بر لزوم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: حجاب بر مصون سازی جامعه و جلوگیری از لغزش ها تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: زن در اسلام از جایگاه والای برخوردار بوده و باید با حفظ حجاب و شئونات اسلامی در جامعه ظاهر شوند.

وی افزود: حجاب برای مرد و زن است و هردوی آنها باید پوشش داشته باشند اما در قرآن و اسلام بر پوشش بانوان تأکید بیشتری شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن هیچ خطایی ندارد و به تمامی موارد در مورد حجاب و سایر موارد تذکر داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین طالبی  با اشاره به توصیه های اسلام برای زندگی خوب تصریح کرد: مرد با جهاد و زن با پوشش مناسب به خداوند نزدیکتر می شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار