24. مهر 1395 - 1:02   |   کد مطلب: 12971
وزیر خارجه عمان اعلام کرد با وجود فشارهای آل سعود، مسقط سفارت خود را در پایتخت سوریه تعطیل نمی‌کند.

به گزارش شبنم همدان ، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی نوشت : وزیر خارجۀ عمان در مصاحبه با روزنامۀ عکاظ عربستان اعلام کرد کشورش سفارت خود در دمشق، پایتخت سوریه را نمی‌بندد. 

 
یوسف بن علوی، وزیر خارجۀ عمان، روز گذشته اعلام کرد: «بستن سفارت سلطنت عمان در دمشق مشکلی را حل نمی‌کند. سوریه عضو سازمان ملل است، در تمامی نشست‌های آن شرکت می‌کند و همه با بشار اسد و دولت سوریه تعامل دارند.» 
 
وزیر خارجۀ عمان در بخش دیگری از این مصاحبه که در توئیتر وزارت امور خارجۀ این کشور منتشر شد اتهام ارسال سلاح از طریق عمان برای انصارالله در یمن را رد کرد. 
 
وی گفت عمان حاضر است برای شفاف‌سازی در این قضیه و رفع نگرانی عربستان اقدام کند. 
 
یوسف بن علوی این سؤال را مطرح کرد که «چرا موضوع قاچاق سلاح به یمن از طریق سواحل گسترۀ یمن بررسی نمی‌‎شود؟ پوشیده نیست که سلاح در منطقۀ وادی عبیده به شکلی گسترده به فروش می‌‎رسد و هر کسی می‌تواند در آنجا سلاح تهیه کند.» 
 
منطقۀ وادی عبیده در استان مأرب در جنوب یمن واقع شده است. 
 
وزیر خارجۀ عمان در خصوص رابطۀ مسقط با تهران نیز گفت: «روابط ما با تهران علیه کسی نیست و حل پروندۀ هسته‌ای ایران به نفع صلح وثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و جلوگیری از جنگ و کشتار در منطقه بود.» 
 
 وی افزود ایران و سلطنت عمان دارای روابط خوبی هستند چرا که ایران کشوری همسایه و شریک ما در دریا و تنگۀ هرمز است و ما نمی‌توانیم خطوط کشتیرانی بین‌المللی را در معرض خطر قرار دهیم. 
 
ایران و عمان یکشنبه ۱۴ شهریور ۹۵ سند نهایی توافقنامۀ تعیین حدود مرزهای دریایی بین دو کشور را امضا کردند. 
 
سلطنت عمان یکی از کشورهای عربی است که از پیوستن به ائتلاف تحت امر عربستان در تجاوز به یمن خودداری کرد و اعلام کرد علیه کسی وارد جنگ نمی‌شود. 
 
ائتلاف تحت امر سعودی حملات مرگبار خود به کشور فقیر یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، آغاز کرد و تاکنون  هزاران نفر را کشته است.
 
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار