1. آبان 1395 - 14:23   |   کد مطلب: 13127
بخش پیوند سلول های بنیادی در اصل پیوند مغز و استخوان و سلول های بنیادی است که در مرکز طبی کودکان بهره برداری شده است.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : رضا شروین بدو رییس مرکز طبی کودکان با اشاره به پیوند سلول های بنیادی گفت: بخش پیوند سلول های بنیادی در اصل پیوند مغز و استخوان و سلول های بنیادی است که در مرکز طبی کودکان بهره برداری شده است.
 
رییس مرکز طبی کودکان با اشاره به اولین پیوند در این مرکز اظهار داشت: اولین پیوند سرپایی سلول های بنیادی شهریور ماه ۹۵ به صورت آلوژن بر روی یک بیمار ۵ ساله دچار نقص ایمنی نادر با موفقیت انجام شد.
 
رییس مرکز طبی کودکان بیان کرد: دومین پیوند سلول های بنیادی مربوط به پیوند مغز و استخوان است که با موفقیت و نتیجه مثبت انجام شده است.
 
وی با اشاره به نیاز بعضی بیماران به این پیوند بیان کرد: بیماری متعددخونی همچون سرطان خون و بعضی از اختلالات مغز و اعصاب ممکن است به تزریق سلول های بنیادی و یا درمان با این سلول ها نیاز داشته باشند.
 
رییس مرکز طبی کودکان بیان کرد: پیوند سلول های بنیادی و یا مغز و استخوان از ۵ ماهگی در کودکانی که دچار نقص ایمنی بدن هستند بروز می کند.
 
بدو با بیان اینکه بیماران این مرکز از اکثر نقاط کشور به این مرکز ارجاع می شوند، افزود: بیماران نیازمند به پیوند سلول هلی بنیادی و یا مغز و استخوان در درمانگاه بعد از تشخیص فوق تخصص خون جهت انجام مراحل پیوند به این مرکز انتقال داده می شوند.
 
وی به مراحل پیوند اشاره کرد و اذعان داشت: همخوانی پیوند، بررسی اطلاعات بیمار و اهدا کننده و تعیین نوع پیوند از مراحل پیوند سلول های بنیادی و یا مغز و استخوان است که بعد از آن بیمار جهت دریافت پیوند در مرکز طبی کودکان بستری می شود. 
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار