2. آبان 1395 - 1:58   |   کد مطلب: 13136
سخنگوی شورای نگهبان امشب در برنامه نگاه یک به بررسی موضوع انتخابات پرداخت.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : سیاست های کلی انتخابات امشب یک آبان در برنامه نگاه یک با حضور کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
کدخدایی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون ابلاغ سیاست های کلی انتخابات گفت: در قوانین باید شاهد رشد، تغییر و تحولات بود تا بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.
 
وی با بیان اینکه، رقابت های سیاسی نسبت به دهه اول انقلاب سنگین تر شده است ادامه داد: متاسفانه قوانین نتوانسته است خود را با تحولات سیاسی و اجتماعی هماهنگ کند لذا مجلس به عنوان مرجع اصلی در این رابطه ورود یافته اما قوانین به گونه ای نگارش شده که با نیازهای امروزی منطبق نیست.
 
قوانین انتخابات متعلق به سه دهه قبل است
 
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه، قوانین انتخابات متعلق به سه دهه قبل است خاطرنشان کرد: کاستی ها و ضعف های مسئله قانون انتخابات برای همه مسئولان روشن است و بسیاری از مردم آن را لمس می کنند .
 
وی با اشاره به، اصل 110 قانون اساسی گفت: هیچ کشوری را نمی توان مثال زد که نظارتی بر امر هزینه های تبلیغات داوطلبان انتخابات نداشته باشد.
 
کدخدایی با اشاره به اینکه، دولت لایحه خود را آماده کرده است و امیدواریم مجلس بتواند در فاصله چند ماه آینده به بررسی این مهم بپردازد گفت: در نهایت شورای نگهبان نظر خود را مطابق قانون اساسی و موازین شرعی اعلام خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اصل 115 افزود: این اصل شرایط متعددی را در نظر گرفته اما شاخص ها و معیارهای رجل سياسي ، مدیر و مدبر مشخص نشده است لذا در قانون جدید باید این معیارها برای داوطلبان مشخص شود.
 
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه، دبیر شورای نگهبان از سیاست های کلی انتخابات استقبال کرده است عنوان کرد: در بخش های پژوهشی کارهای اولیه آغاز شده است.
 
وی با اشاره به مسئله رد صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیات اجرایی بیان کرد: در هیات اجرایی مدارک تحصیلی و سن داوطلب بايدلحاظ شود لذا وقتی این امر صورت نمی گیرد سیستم داوطلب را نمی پذیرد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار