8. آبان 1395 - 1:42   |   کد مطلب: 13251
تحقیقات جنایی درباره هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق بار دیگر از سر گرفته شده است.
به گزارش شبنم همدان ، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون فاکس نیوز نوشت : پلیس فدرال آمریکا تحقیقات خود درباره ایمیل های جنجالی هیلاری کلینتون، نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری را از سر می گیرد. 
 
براساس این گزارش، جیمز کومی، رئیس اف بی آی در نامه ای به کنگره آمریکا اعلام کرده است تحقیقات جنایی درباره هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق بار دیگر از سر گرفته شده است. وی در نامه خود اعلام کرده است در رابطه با موردی نامربوط، اف بی آی از وجود ایمیل هایی خبر یافته است که به نظر می رسد برای تحقیقات مفید باشند. 
 
وی در نامه خود همچنین گفته است بازرسان اف بی آی دیروز درباره این موضوع به وی اطلاع داده اند و او نیز با با برداشتن گام های تحقیقاتی مناسب در این باره و بازبینی بازرسان  از این پرونده و ارزیابی اینکه این ایمیل ها حاوی مطالب محرمانه بوده اند یا نه، موافقت کرده است. 
 
البته وی در نامه خود توضیح داده است که هنوز نمی توان گفت موارد یاد شده اهمیتی داشته باشند یا نه و همچنین نمی توان گفت این تحقیقات چه میزان به طول می کشد ولی کنگره قطعا در جریان پیشرفت های تحقیقات پرونده قرار می گیرد. 
 
بر اساس این گزارش، مدیر اف بی آی برای مطرح کردن این پرونده با فشارهای زیادی روبروست و از این رو در مرحله اول نخواسته است به میزان اهمیت موارد یافت شده اشاره کند و در عین حال زمانی را برای نتیجه گیری از تحقیقات مشخص نکرده است و این بدان معناست که در این مدت می توان به موارد عمده ای از پرونده سرپوش گذاشت زیرا در صورتی که تحقیقات به بعد از انتخابات ریاست جمهوری کشیده شود و اگر هیلاری کلینتون در این پرونده مقصر هم شناخته شود، دیگر نمی توان کاری پیش برد و اگر هم کلینتون بازنده این رقابت باشد، هواداران وی خواهند گفت اف بی آی به عمد در هفته آخر وارد ماجرا شد تا بر رأی دمکرات ها تاثیر منفی بگذارد. 
 
این در حالی است که کومی چند ماه پیش در کنگره گفته بود هیچ توجهی به تقویم ارائه شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ندارد و تقویم خود را دنبال می کند. 
 
خبرنگار فاکس نیوز افزود: موضوع ناخوشایند برای مقامات ستاد کلینتون این است که با وجود انکار دیرباز آنان، نامه رئیس اف بی آی نشان می دهد که تحقیقات صورت گرفته در پرونده هیلاری کلینتون تحقیقات جنایی هستند که یازده روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری بازبینی می شوند. 
 
انتهای پیام/ ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار