16. آبان 1395 - 1:15   |   کد مطلب: 13406
آمریکا بايد دست از خوی استکباری خود بردارد واز سوی دیگر، باید اذعان داشت که درگیری آمریکا با اسلام بر سر نماز و روزه نیست.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : حسين شريعتمداری؛ مدير مسئول روزنامه کيهان و حجت الاسلام محمدحسن رحيميان با حضور در برنامه "نگاه يک" به بررسی موضوع استکبارستيزی و آمريکا پرداختند. 
 
شریعتمداری با اشاره به اینکه، اساسا درگیری ما با آمریکا ماهوی است، گفت: این درگیری از ماهیت های ما سرچشمه می گيرد لذا داستان پر حادثه ما از زمانی شروع می شود که به همت امام و مردم نسخه اسلام ناب را بر کرسی حاکمیت نشاندیم.
 
وی با اشاره به اینکه، اسلام ناب از ویژگی های ظلم ستیزی است، افزود: اسلامی که ظلم ستیز نباشد اسلام نیست، اسلامی که به پرخوری مرفهین بی درد در کنار فقر محرومان تن دهد، اسلام نیست بلکه اسلام آمریکایی است.
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه، با شکل گیری نظام اسلامی نظام سلطه قد علم کرد، گفت: آمریکا بايد دست از خوی استکباری خود بردارد واز سوی دیگر، باید اذعان داشت که درگیری آمریکا با اسلام بر سر نماز و روزه نیست.
 
وی ادامه داد:  کسانی که نسخه سازش با آمریکا را می‌پیچند باید به دو سوال پاسخ بدهند: یکی این مسئله که آیا آمریکا تغییر ماهیت داده است؟ دوم اینکه آيا قرار است از اسلام دست بکشیم؟ 
 
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه با اشاره به اینکه، مسئله مبارزه با طاغوت و استکبار دو مفهوم متقارن و هم سوی با یکدیگر هستند، بیان کرد: امروزه مستکبران عالم در تقابل با اسلام ناب قرار گرفته اند لذا استکبار حق و غیر حق ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه، هیچ عذابی برای مستکبر مانند عذاب ذلت نیست، خاطرنشان کرد: شروع نهضت امام خمینی (ره) از نفي طاغوت و نفي رابطه رژیم شاه با آمریکا بود.
 
حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به اینکه، خصوصیات پایدار و ثابت امام برگرفته از حقیقت لایتغیر قرآن است، افزود: آمریکا بیشترین ویژگی ها و خصوصیات مستکبران عالم را دارد بنابراین می توان نتیجه گرفت که همه گرفتاری های ما و جهان اسلام از آمریکا است.
 
وی با اشاره به مواضع دو کاندیدای فعلی ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: مواضع آنها نشان دهنده ماهیت  این کشوراست لذا همه دنیا گرفتار مسائل آمریکا است.
 
مدیر مسئول روزنامه کیهان در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به این سوال که چطور می توان استکبار ستیزی را با تنش‌زدایی جمع کرد گفت: آمریکا در صدر مستکبرین عالم قرار دارد به طوری که طبق برآورد ها و اسناد موجود مشخص شده است که این کشور با سابقه 250 ساله حدودا 224 سال خود را در جنگ و تجاوز به سر برده  یعنی93 درصد عمر آمریکا در جنگ و تجاوز به کشورهای دیگر سپری شده است.
 
شریعتمداری با اشاره به فرمایش امام خمینی ره علیه مبنی بر اینکه، آمریکا شوروی را هم بازی داده است، عنوان کرد: شعار مرگ بر آمریکا در آخرین فرمایشات امام قابل مشاهده است و لذا این اعتقاد ملی و دینی است.
 
وی گفت: اینکه عده ای می خواهند دشمنی آمریکا با ایران را در ماجرای 28 مرداد خلاصه کنند غلط است، دشمنی آمریکا با ما سابقه دیرینه دارد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار