26. آذر 1395 - 9:54   |   کد مطلب: 14261
انار زیباست. این شاید مهم‌ترین خصوصیت این میوه بهشتی باشد. زیبایی در تهیه انواع دسر و نوشیدنی‌ها سهم به سزایی دارد.
انار,خلاقیت با انار,شبنم همدان,چیز کیک انار,پاستیل انار,تارت انار,shabnamha.ir,afkl ih,shabnamha

به گزارش شبنم همدان به نقل از جام جم : پس چه میوه‌ای بهتر از انار برای این کار! یلدا نزدیک است و انار صدها سال است که پای ثابت سفره‌های یلدای ایرانی‌هاست. سعی کنید امسال کمی خلاق باشید و این میوه دوست داشتنی را در قالب‌هایی تازه‌تر بر سر سفره‌هایتان بنشانید.

 

1. پاستیل انار

مواد لازم:

آب انار: 2 پیمانه

پودر ژلاتین: 5 قاشق غذاخوری

شکر یا عسل: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه: در یک تابه آب انار را گرم کنید و آرام‌آرام ژلاتین را به آن اضافه کرده و هم بزنید. انتخاب تابه به سریع و یکنواخت هم زدن و گلوله نشدن ژلاتین کمک می‌کند. برای سهولت در حل کردن ژلاتین می‌توانید ابتدا آن را در کمی آب حل کنید. اضافه کردن شکر یا عسل اختیاری و بسته به سلیقه شما و همچنین میزان ترشی یا شیرینی آب‌انار دارد.

پس از غلیظ شدن مایع، آن را در قالب‌های سیلیکونی ریخته و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. برای راحت خارج شدن پاستیل‌ها از قالب می‌توانید پیش از پرکردن، قالب را با کمی روغن نارگیل چرب کنید.

2. چیزکیک انار

مواد لازم:

کره: 100 گرم

شکر: 300 گرم

تخم مرغ: 2 عدد

آرد: 150 گرم

وانیل: 2 قاشق چایخوری

پنیر ماسکارپونه: 500 گرم

دانه انار: 250 گرم

آب انار: 430 میلی لیتر

طرز تهیه: ابتدا فر را پیش از شروع کار روی 180 درجه سانتیگراد روشن کرده تا به اندازه کافی گرم شود. کره را مدتی در دمای آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود. آرد، تخم مرغ و کره را در ظرفی ریخته 100 گرم شکر و یک قاشق چایخوری وانیل به آن بیافزایید. برای خوش‌طعم‌تر شدن پیشنهاد می‌شود دو قاشق غذاخوری آب انار به مخلوط اضافه کنید. به کمک همزن این مواد را به هم زنید تا خمیری یکدست حاصل شود. نیم ساعت به آن استراحت دهید. بهتر است ظرف چیزکیک در اندازه متوسط و به شکل گرد و لبه‌دار باشد. خمیر را در کف ظرف پهن وکاملا یکدست کرده، کناره خمیر را به اندازه 2 سانتی متر بالا بیاورید. سپس آن را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید. پس از خارج کردن از فر آن را مدتی کنار گذاشته تا کاملا خنک شود.

برای درست کردن کرم اصلی چیزکیک، ابتدا 150 گرم شکر را خوب آسیاب کنید تا نرم شود سپس آن را به همراه پنیر ماسکارپونه و یک قاشق چای‌خوری وانیل، در کاسه بزرگی ریخته با همزن در سرعت بالا مخلوط کنید. سپس 100 گرم دانه انار را به آن اضافه کرده با قاشق به آرامی مخلوط کنید. اگر دوست دارید چیزکیک رنگین‌تر شود، می‌توانید به کرم نیز چند قاشق غذاخوری آب انار اضافه کنید تا رنگ سفید آن صورتی شود. سپس آن را روی بیسکویت پایه که از پیش کاملا خنک شده است بریزید و صاف کنید.

برای درست کردن سس روی چیزکیک انار، آب انار را به همراه 50 گرم شکر باقی مانده روی حرارت قرار دهید. پس از به جوش آمدن شعله را کم کرده اجازه دهید مدتی قل بزند تا حسابی غلیظ شود در این فاصله دانه انارهای باقیمانده را به آن افزوده به آرامی هم بزنید تا دانه‌ها له نشوند و ظاهر زشتی پیدا نکنند. سپس آن را به آرامی روی چیزکیک بریزید اگر از لبه‌ها شروع به ریختن کرد نگران نشوید چراکه ظاهر زیباتری پیدا می‌کند. در نهایت چیزکیک انار را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس آن را سرو کنید.

3. تارت شکلاتی انار

مواد لازم:

آرد: 160 گرم

خلال بادام: 45 گرم

تخم مرغ: 3 عدد

شکلات نیمه شیرین: 340 گرم

خامه پرچرب: 237 میلی لیتر

آب انار: 475 میلی لیتر

کره: 115 گرم

آب یخ: 2 قاشق غذاخوری

نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

شکر: 8 قاشق غذاخوری

طرز تهیه: در یک کاسه بزرگ آرد (150 گرم)، نمک، شکر (2 قاشق غذاخوری) و خلال بادام را ریخته، کره را که به صورت مکعبی خرد کرده و به آن اضافه کنید. با همزن تا جایی مخلوط کنید که به شکل شن و ماسه درشت دربیاید. سپس آب و یک تخم مرغ را به آن بیفزاید و همچنان هم بزنید تا خمیری یکدست حاصل شود خمیر را در ظرف اصلی گذاشته کامل صاف کنید و لبه‌ها را تا 2 سانت بالا بیاورید سپس آن را 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. فر را از پیش روی 180 درجه سانتیگراد روشن کرده تا به اندازه کافی گرم شود. خمیر را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید سپس کنار بگذارید تا کامل خنک شود اما فر را خاموش نکنید. در زمانی که خمیر در حال پخت است شکلات را به همراه خامه پرچرب روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکلات کاملا مایع شود.

ظرف را از روی حرارت برداشته شکر (3 قاشق غذاخوری)، آرد (1 قاشق غذاخوری) به آن اضافه کرده کاملا هم بزنید تا مخلوطی یکدست تهیه شود سپس آن را روی بیسکویت تارت ریخته دوباره به مدت 30 دقیقه داخل فر قرار دهید. برای تهیه سس انار در یک تابه کوچک آب انار را به همراه شکر (3 قاشق غذاخوری) به مدت 25 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید تا غلظت بگیرد. زمانی که حجم آن نصف شد و حسابی غلیظ و چسبنده به نظر رسید آن را از روی حرارت بردارید. زمانی که هم تارت و هم سس داغ هستند ریختن سس روی تارت سبب می‌شود به طور کامل به خورد تارت برود و تمام آن را مزه‌دار کند. پس از ریختن سس سریع نصف انار را که از پیش دان کرده‌اید روی آن بپاشید تا در سس فرو رود و ظاهری یاقوتی پیدا کند. تارت را 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید و سپس آن را سرو کنید.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار