6. دى 1395 - 21:11   |   کد مطلب: 14445
برای جهانی ماندن، لالجین صاحب دبیرخانه شد.
سفال,لالجین,میراث فرهنگی,همدان,دبیرخانه,shabnamha,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : دستور تشکیل این دبیرخانه و طرح موارد و مشکلات پیش روی برای جهانی ماندن لالجین در جلسه بررسی برنامه‌های شهر جهانی سفال که در بخشداری لالجین با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد مطرح گردید.

مسئولان شهری و استانی بر این باورند که لالجین برای جهانی ماندن نیازمند دستیابی به یک ضروریاتی است که تأمین نبودن منابع مالی این مهم را دشوار کرده است. بر اساس شواهد موجود و اسناد در دسترس به محض جهانی شدن لالجین سه شاخص کلی شهر جهانی در برنامه سازمان‌ها تعیین شده است.

در اولویت این برنامه‌ها، دستیابی به حوزه زیرساخت برای حل مشکلات سوخت، مکانی برای مسافران، آنتن‌دهی شبکه‌های تلفن همراه و مبلمان شهری در دستور کار است. شاخص دیگر برای این مهم آموزش ترویج در حوزه صنایع دستی و همچنین تبلیغ شهر جهانی لالجین در عرصه بین‌المللی است که در حال حاضر با ساخت فیلم مستند قدم‌های ابتدایی برداشته شده است.

در نشست یاد شده علاوه بر پیگیری موارد مختلف در راستای جهانی ماندن لالجین مشکلات متعدد هم مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در این نشست گفت: در کنار پیگیری و به سر انجام رسیدن تشکیل دبیرخانه،‌ طراحی لوگو و وب سایت لالجین در مراحل پایانی است و به عنوان برند شهرجهانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا بتوانیم لالجین را در عرصه بین‌المللی به همگان بشناسانیم.

علی مالمیر گفت: شناسنامه‌دار کردن محصولات سفالی در اولویت کاری قرار دارد که با همکاری اتحادیه و انجمن سفال امیدواریم این را با سرانجام برسانیم که این مورد یکی از آیتم‌های شهر جهانی ماندن است.

مالمیر عنوان کرد: لالجین برند جهانی شده است و این اصلی‌ترین هدف شهر جهانی است که در عرصه بین‌المللی شناخته شود تا بتوان به واسطه آن امکان تبادل تجربیات با شهرهای جهانی را ایجاد کرد و همچنین بزودی خواهرخواندگی با شهرهایی از چین و هند به انجام رسد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار