18. دى 1395 - 1:20   |   کد مطلب: 14653
دبیر کمیته جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام؟
مهاجرت نیروی کار، راهی برای مقابله با بحران بیکاری در کشور
دبیر کمیته جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهاجرت نیروی کار به خارج در صورتی‌که مدیریت شده نباشد منجر به از دست رفتن جمعیت جوان کشور می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر با ضعیف شدن صنایع و تولید داخلی، اقتصاد کشور کشش ایجاد فرصت‌های شغلی لازم را ندارد.
شبنم ها , afkl ih, بیکاری جوانان , shabnamha.ir,

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس، 

جعفر سطوتی  در مورد اعزام نیروهای جوان کار به  خارج از کشور گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر با ضعیف شدن صنایع و تولید داخلی، اقتصاد کشور کشش این را ندارد که بتواند فرصت‌های شغلی لازم را ایجاد کند لذا در این شرایط مجبور هستیم به مهاجرت نیروی کار فکر کنیم.

وی ادامه داد: گاهی مهاجرت نیروی کار مدیریت نشده انجام می‌شود و خودشان فرصت‌یابی می‌کنند و از کشور می‌روند که بعضاً مخاطرات و آسیب‌هایی را به دنبال دارد اما گاهی اوقات سازمان یافته و با دخالت دولت این کار انجام می‌شود و فرصت‌ها را شناسایی می‌کند و با مدیریت دولت نیروها را اعزام می‌کند که مخاطرات کمتر است.

دبیر کمیته جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این طرح در شرایطی می‌تواند منجر به ارتقای مهارت‌ها شود و وقتی به کشور بازگردند می‌توانند مهارت‌ها و دانش را به کشور منتقل کنند اما اینها منوط به این است که بازگشت آنها حتمی و قطعی باشد، در صورتی‌که این نیروهای جوان کار را از کشور خارج کنیم و آنها دوباره به کشور بازنگردند آسیب‌های زیادی خواهد داشت و در اینصورت منابع جوان را که قیمت بسیار بالایی در دنیا دارد از دست می‌دهیم.

سطوتی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی سالخورده آرزو دارند که کاش جمعیت جوان داشتند ما این جمعیت جوان را در دو دهه قبل داشتیم و به خاطر ضعف در برنامه ریزی‌ها آنطور که باید به عنوان یک فرصت برای توسعه کشور از آنها استفاده نکردیم.

وی افزود: حالا به دنبال این هستیم که با اجرای سیاست‌های کلی جمعیت کاری انجام دهیم که در دهه‌های آینده دچار سالخوردگی جمعیت نشویم، جمعیت جوان فرصتی بود که تمام شد و تا یک دهه آینده این فرصت را کامل از دست می‌دهیم.مسئولان و برنامه ریزان بهتر است پاسخ دهند که برای حل این مشکل چه کارهایی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار