11. بهمن 1395 - 10:19   |   کد مطلب: 15038
تحقیقات نشان می‌دهد یکسری فاکتورها مانند سن، چاقی و مصرف مواد مخدر در افزایش و مواردی مانند رژیم غذایی مناسب، مصرف نکردن الکل و فعالیت بدنی مستمر در کاهش بروز سرطان‌ها موثر هستند | حدود 20 درصد تولید ناخالص جهان صرف درمان سرطان می‌شود و این در حالی است که این رقم در خصوص بیماری‌های قلبی _ عروقی چهار درصد را شامل می‌شود.
همدان,همایش,پیشگیری از سرطان,سرطان,مرکز همایش‎های دانشگاه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از همدان پرس : همایش پیشگیری از سرطان با شعار «اصلاح باورها راه مبارزه با سرطان» در مرکز همایش‎های دانشگاه برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره کانون سرطان استان همدان در همایش پیشگیری از سرطان، بروز سرطان را ناشی از اختلال در سلول‎ها دانست و گفت: تحقیقات نشان می‌دهد یکسری فاکتورها مانند سن، چاقی و مصرف مواد مخدر در افزایش و مواردی مانند رژیم غذایی مناسب، مصرف نکردن الکل و فعالیت بدنی مستمر در کاهش بروز سرطان‌ها موثر هستند.

دکتر عبدالعظیم صدیقی گفت: حدود 20 درصد تولید ناخالص جهان صرف درمان سرطان می‌شود و این در حالی است که این رقم در خصوص بیماری‌های قلبی _ عروقی چهار درصد را شامل می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در ایران مبلغ 10 هزار میلیارد تومان صرف درمان سرطان می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در 10 سال آینده، 15 درصد افزایش یابد.

رئیس هیئت مدیره کانون سرطان همدان یادآور شد که سبک زندگی سالم با رعایت هفت عنوان مانند استفاده نکردن از سیگار، برخورداری از رژیم غذایی سالم، وزن مناسب و تحرک بدنی، محافظت در برابر نور خورشید، دریافت واکسن برای محافظت در برابر برخی ویروس‎ها، پرهیز از رفتارهای پرخطر و داشتن معاینات و اسکرینیگ مناسب محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون در نظر گرفتن سرطان پوست، سالانه 92 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان اتفاق می‎افتد، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، با حذف سیگار، سالانه از 60 هزار مرگ زودرس در ایران کاسته می‌شود.

دکتر صدیقی با بیان اینکه 90 درصد مردم ایران کمتر از میزان توصیه شده میوه و سبزی مصرف می‌کنند، افزود: آمار ابتلا به سرطان در مردان، 134 نفر در هر 100 هزار نفر و زنان 128 نفر در هر 100 هزار نفر است و میزان بروز سرطان پوست در ایران در سال 93 به میزان 37.2 در هر 100 هزار نفر گزارش شده است.

وی به عوامل خطر‌ساز و راه‎های کاهش خطر در بروز سرطان اشاره کرد و افزود: شایع‎ترین سرطان در همدان، سرطان معده و شایع‏ترین سرطان در بین خانم‎ها سرطان پستان است.

دکتر صدیقی با بیان اینکه در خصوص میزان ابتلا به سرطان دهانه رحم آمار دقیقی در همدان وجود ندارد؛ به راه‎های کاهش خطر، چگونگی تشخیص زودرس و علائم اختصاصی این بیماری‎ها اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار