9. اسفند 1395 - 20:18   |   کد مطلب: 15568
سه گروه آسیب موجب درد مچ دست می‌شود. درد مچ دست یا منشأ استخوانی و مفصلی دارد، یا به علت آسیب اعصاب آن منطقه ایجاد می‌شود. گروه سوم دردهای ارجاعی است. یعنی ممکن است درد از گردن باشد اما فرد درد را در دست حس کند.
پوکی استخوان,سندرم مچ دست,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دانستنی هایی در رابطه با سندروم مچ دست

 

سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از جام جم :

در مورد سندرم مچ دست توضیح بفرمایید.

این بیماری در اثر گیر افتادن عصب مدیان در کانال استخوانی که از آن می‌گذرد اتفاق می‌افتد. عواملی مانند پرکاری تیروئید، بارداری، کار دستی یا کار زیاد با رایانه هم می‌تواند باعث گیر افتادن این عصب شود. فرد دچار گزگز انگشتان دست می‌شود. کم‌کم درد ناحیه فرد را از خواب بیدار می‌کند. در مراحل انتهایی ضعف ایجاد می‌کند. فرد نمی‌تواند وسیله در دستش بگیرد و از بین رفتن عضلات کف دست ایجاد می‌شود.

برای پیشگیری از دردهای مچ دست، چه راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟

در سن بالا مراقب پوکی استخوان باشیم. چرا که پوکی استخوان ممکن است در مچ دست هم اتفاق بیفتد. افرادی که با رایانه زیاد کار می‌کنند یا خانم خانه‌داری که در طولانی‌مدت دست را در حالت خم شده قرار می‌دهد، باید این مشکل را مدنظر قرار دهند و مراقب باشند. همچنین افرادی که عادت دارند هنگام خواب دستشان را زیر سر قرار دهند یا دست را زیر بالش یا سر خم می‌کنند، بهتر است این عادت را کنار بگذارند.

کانال تونل سندرم یا سندرم مچ دست چگونه تشخیص داده می‌شود؟

تست نوار عصب عضله می‌تواند به تشخیص کمک کند.

درمان سندرم مچ دست چگونه انجام می‌شود؟

برای نوع خفیف استفاده از مچ‌بند را توصیه می‌کنیم. اما برای نوع شدید، عمل جراحی مفید است.

عوامل دیگری که موجب درد در مچ دست می‌شود را نام ببرید.

نقرس، روماتیسم مفصل و بیماری‌های خونی می‌تواند درد مفصل ایجاد کند.

پوکی استخوان باعث شکستگی کدام استخوان‌ها می‌شود؟

اگر بخواهیم به ترتیب بگوییم، اول کمر، بعد سر استخوان ران و سوم مچ دست.

آیا تنگی کانال مچ دست به صورت مادرزادی هم اتفاق می‌افتد؟

بله. کانالی که عصب مدیان از آن می‌گذرد، عمده کارش را از دست می‌دهد. کنار‌آمدن با درد مچ دست توصیه نمی‌شود. زیرا اگر آسیب طول بکشد، درمان آن سخت و حتی غیرممکن می‌شود. سندرم مچ دست در مراحل اولیه با یک بریس مناسب، اصلاح زاویه مچ دست و فیزیوتراپی قابل درمان است. اما اگر به مراحل انتهایی برسد، حتی با عمل جراحی هم کارایی فرد برنمی‌گردد.

چه حرکات ورزشی را برای مچ دست پیشنهاد می‌کنید؟

فرد باید صبح‌ها مفصل مچ دست را تقویت کند. مچ دست را با دست دیگر به سمت پایین خم کند و 15 ثانیه نگه‌دارد. بعد آن را از حالت 90 درجه به حالت خنثی تا حدی که امکان دارد به سمت داخل قرار دهد. بعد 65 درجه آن را به سمت عقب و بعد به سمت خارج و داخل حرکت دورانی ساعت‌وار انجام دهد.

انتهای پیام/ص

سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست سندروم مچ دست پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان پوکی استخوان

دیدگاه شما

آخرین اخبار