12. اسفند 1395 - 13:22   |   کد مطلب: 15609
در نشست تخصصی کتابخوان اسوه های فاطمی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، کتاب هایی پیرامون زندگی خانم دباغ معرفی شد.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, نشست کتابخوان

به گزارش شبنم ها، 

نشست تخصصی کتاب به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و با حضور طاهره دو روزی مدیر کل استانداری ,عاطفه زارعی ، دوتن از اعضای خانواده خانم دباغ و حسنی محتشم رئیس دفتر حاجی بابایی و مسئول بسیج جامعه زنان استان؛ برگزار شد.

ستاری نوید  مسئول جامعه بسیج استان در مورد کتاب زنی از تبار الوند که در باره خاطرات بانو دباغ و به قلم مونا اسکندری تحریر شده است صحبت کرد. وی اظهار داشت در این کتاب  اساتیدی که خانم دباغ از محضر درس  آنها بهره مند شده است آمده است. وی ضمن اشاره به  رساندن پیام امام خمینی (ره) به گورباچف که مسئولیت خطیری برای خواهر دباغ بوده است به سایر  مسئولیتهایی که مرضیه حدید چی به عهده داشته است  به عنوان اولین بانوی زن عهده دار مسئولیتها در انقلاب اسلامی اشاره کرد و این بانوی بزرگ را نمونه یک زن کامل و انقلابی و مبارز دانست.

افشین زاد مسئول حوزه علمیه همدان با معرفی کتاب دیگری در خاطرات مرضیه دباغ به نویسندگی محسن کاظمی افشین زاد درباره این کتاب اشاره اظهار داشت: در خاطرات مرضیه حدید چی ولایتمداری محض خانم دباغ به تصویر کشیده شده است وهمچنین دراین کتاب ناگفته هایی درباره امام (ره ) وشاید چمران پرداخته است.

رضوانه دباغ در نشست تخصصی کتاب واسو ه های فاطمی بیان کرد :سِرِّاول قرآن ناطق ولایت است  امام سِرِّ  ولایت است که ما را نزدیک به حق می کند وقتی سرپرستی  امورمردم  را به دست می گیرد مردم را به سمت نور عالم  معنا می برد سِرِّ دوم قرآن ناطق حضرت فاطمه زهرا (س)است که ناموس دهر است هنگامی که پیامبر (ص)صبح وشب به خانه حضرت رفت وآمد می کردند می خواستند سِرِّی (وجود حضرت قائم ) را که در سِرِّ عالم به ودیعه نهاده شده است را اعلام کنندحضرت زهرا می خواهند چشم انداز زمان ظهور را نشان دهنداگر  جمال دلربای سِرِّ علی را که  مهدی فاطمه است می دیدید تصور مخالفت با علی را نمی کردید واعلام می کند مگر کورید با وجود اینکه سِرِّ عالم به شما نمایانده شده است باز سرپیچی می کنیدکاری از فرد بینا عجیب است برای بینا شدن بایدبه وجود  مقدس حضرت زهرا (س ) پناهنده شد حدیث کسا حقیقت ولایت با چشمان فاطمه (س)است ظاهر قرآن جلا دارد ومی درخشد تجلی که چشم را می گیرد وقتی چشم گرفته شد دل خود دنباله رو خواهد بود .
رضوانه دباغ درباره مرضیه حدیده چی می گوید :نامش را مرضیه نهادند تا مرضی رضای خدا قرار گیرد خلقیات وویژگی های مامان در عمق کتاب ها اشاره شده است شخصیتی الهی است که  از ولی امر خود اموخته است همه چیز را در مسیر قرب الی الله صرف کند از مادر,چریک ,سرباز ,معلم ,سیاستمدار از  روزهای سخت  سلولهای کمیته مشترک تاروزهای  خوف   ورجا که محافظ ولایت شد تابعدها سرباز میدان نبرد با دشمن شود سیاستمداری که وامدار هیچ جناح وخطی نبود خط او ولایت وجناحش روح الله برایش  فرقی نمی کند ان روز نوفل لوشاتو پشت در وامروز بهشت زهرا پشت در .
وی افزود :خورشید منظومه خانواده بود حلقه بی بدیل اتحاد در عین وسعت با صلابت مثل الوند ساده مثل رود کاش هیچ رودی خشک نمی شد واو معلمی بود که زندگی اش به من درس می داد.

انتهای پیام / ن

شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, نشست کتابخوان
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, نشست کتابخوان

دیدگاه شما

آخرین اخبار