18. مهر 1396 - 22:16   |   کد مطلب: 18951
امروز نخستین نشست کتابخوان ویژه کتابداران در اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان برگزار شد.
نشست کتابخوان,همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : بعد از ظهر امروز « نخستین نشست کتابخوان اقشار استان همدان»  با محوریت کتابداران کتابخانه‌های عمومی، دانشگاهی، انتشارات و ... در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

در واقع «کتاب خوان» عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار  می‌شود.

لازم به ذکر است برگزاری این جلسات در فضایی صمیمی باعث انتقال تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان به سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی می‌شود.

در این نشست 6 کتاب با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان، معاونان  و نیز سایر مهمان برگزار شد که ابتدا کتابدار خانم قره‌گوزلواز کتابخانه شهید مدرس همدان به معرفی کتاب «سمفونی مردگان» پرداخت.

از مهمانان ویژه این مراسم مدیر انتشارات «سپهر دانش» بود که کتاب «کلیدر» اثر محمود دولت آبادی را معرفی کرد و افزود: این کتاب از آثار ماندگار در ادبیات رمان به شمار می‌رود.

حسین احمدنژاد ملاک معرفی کتاب «کلیدر» را ابتدا نویسنده و بعد کتاب، ناشر، محتوا و تأثیرگذاری آن دانست و افزود: این کتاب در سال 63 در 3 هزار جلد منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب داستان حماسی، تاریخی و مستند روایی از منطقه سبزه‌وار «کلیدر»، شورشی علیه پهلوی دوم است، گفت: در این داستان سال 27 ترور شاه اتفاق می‌افتد که بعد از قائله آذربایجان ایران دچار اتفاقات سیاسی می‌شود تا نهایت انقلاب اسلامی رخ می‌دهد.

مدیر انتشارات «سپهر دانش» با اشاره به اینکه به عنوان مخاطب وقتی داستان « کلیدر» را می‌خواندم جزئی از افراد داستان می‌شدم، افزود: در این داستان خشونت و عشق در هم می‌آمیزد و عشق حاکم بلامنازع است.

وی بیان کرد: این کتاب در حالی که پربار است اما نقدی بر آن توسط اساتید وارد شده که می‌توان به وجود اسم‌های فراوان، سخت و اصلاحات لاتین اشاره کرد.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز کتاب مکتب سده (تاریخ طب و طبابت در همدان) را معرفی کرد و افزود: این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است که فصل سوم به تاریخ طب همدان می‌پردازد، مکتب فرهنگی که 2 هزار سال پیش در همدان وجود داشته است.

فرزانه فضلی با بیان اینکه هر آنچه از این کتاب می‌خوانیم به اصالت خود پی می‌بریم، گفت: فصل آخر این کتاب به معرفی 40 پزشک از استان همدان پرداخته است.

 کتابدار کتابخانه شهید خضریان نیز کتاب «یک غنچه صد زخم» نگاهی به زندگی امام حسین(ع) را معرفی کرد و ادامه داد: نویسنده این کتاب حسین سیدی است که در سال 93  در شهر قم منتشر شده است و در سال 80 کتاب سال حوزه علمیه  شناخته شد.

طاهره جهانگیری با اشاره به اینکه این کتاب به در بخش به مرور زندگی و سیره اخلاقی امام حسین (ع) می‌پردازد،‌ یادآور شد: عفو،گذشت، حساسیت در بیت‌المال و بسیاری از جنبه‌های اخلاقی امام حسین (ع) در این کتاب به نگارش درآمده است.

وی تصریح کرد: این کتاب با بیش از صد موضوع در حوزه‌های مختلف زندگی انسان می‌تواند الگویی برای نوجوانان و جوانان باشد.

معرفی‌کننده کتاب پنجم، مریم السادات حسینی از دانشگاه بوعلی سینا بود که به معرفی کتاب «سوفی» که داستانی فلسفی است، پرداخت و افزود: چگونگی رشد فکری و اندیشه فلسفی در این داستان نمایان است و به نثر روان و سلیس نگاشته شده است.

 یکی دیگر از کتابدار استان همدان به عنوان آخرین معرفی‌کننده، «کتاب جاذبه و دافعه امام علی(ع)» نوشته شهید مطهری را معرفی کرد و اظهار کرد: این کتاب در ماه رمضان 1346 به چاپ رسیده است.

عمران قربانی با اشاره به اینکه موضوع کتاب در مورد جاذبه و دافعه امام علی(ع) در سه بخش تهیه شده است، گفت: این کتاب به قانون جذب، نحوه جذب و علت دفع برخی از افراد اشاره شده است.

در این نشست هر کدام از افراد مهمان به مدت هفت دقیقه به معرفی کتاب‌هایی پرداختند و در ادامه نشست از  تعدادی از کتابداران تقدیر شدند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار