25. اسفند 1395 - 12:57   |   کد مطلب: 15823
خداوند زن را که آفرید ، کاتالوگ استفاده اش را هم داد و امروز چرا باید ما به تبعیت از غرب و شرق اگر هم ظلمی جایی دیده شده با افکار بی بته آنان حلش کنیم و سراغ کاتالوگ الهی خویش نباشیم.
فمنیست,زن,الگوی سوم,زن غرب و شرق,8مارس,کاتالوگ الهی,الگوی زن امروز,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

الگوی زن امروز کاتالوگ الهی است یا مدعیان ۸مارس

 

الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی

 

به گزارش شبنم همدان ، راه دانا به نقل از پرنیان گیل نوشت : صدیقه قاسمی نوشت: در روزهایی که مزین است به میلاد بانوی سراسر کمال و اسوه زنان عالم که براستی برای زندگی دیروز و امروز و فردا الگوی زنان است.

و روز من و تو یعنی همین روز تا الگویی با آخرین ورژن در دست داشته باشیم و از آن پیروی کنیم.

دیروز و امروز و فردا ندارد تا زمانی که من زن خود را به میزان مقایسه می کشم و ارزش خویش را به مصداق برابری جنسیتی به زیر می کشم ظلم اول و آخر را خودم به خودم کردم.

ظلم مرد و زن ندارد ... پدر و برادر و شوهر زنان اگر امروز مرد هستند من زن کنارش بودم و الا مرد نمی شد.

اگر عطوفت مادرانه مادر نبود پسر رشد میکرد اما معنای عشق را نمی فهمید.

اگر مهربانی خواهرانه نبود برادر زندگیش ادامه داشت اما محبت را نمی چشید.

اگر وجود سراسر عشق زن به عنوان همسر برای مرد به عنوان شوهر نبود او نیز زندگیش ادامه می یافت اما شور و محبت و عشق و دلدادگی را حس نمی کرد.

مرد از دامن زن به معراج می رود ... و زنانی بودند و هستند و خواهند بود که مردانی را پرورش دادند که دیگران امروز به وجودشان می بالند و اگر دنیا بر دستان آن مرد بوسه زند آن مرد بر دامن مادر است که بوسه می زند.

و تو ای زن ! چه می شود که منزلتت را برای داشتن مقام اجتماعی به زیر می آوری که بگویی فقط "هستم"!!

مگر نبودی،نیستی و نخواهی بود؟ و این است ظلمی که تعریف شد و از آن واژه بی معنای برابری جنسیتی بیرون آمد و تو را تنزل داد .

و آیا اگر مردی به او ظلم شود _ پدر و برادر و همسر تو _ باز هم می گویی که فقط به من زن ظلم شده؟!!

روز پدر نزدیک است و چه پدرانی که امروز سرشکسته غیر خود هستند و اصلا دیده نمی شوند و فرصت زندگی برای خود را نیز ندارند .

واژه ظلم بر زن را علم کردند تا  مثل حقوق بی بشر سازمان ملل بگویند ما به فکرتان هستیم.

و چه جالبتر اینکه مردانی هم ابراز همدردی می کنند ... و این معنایی جز مضحک بودن افکار فمنیست نیست؟

افکاری که ذهن همه را معطوف به مظلومیت زن کرد و با عواطف من وتو بازی نمود تا خود را در یونسکو به نام 8مارس روز جهانی زن مبدل سازد.

و آنروز و در آن سرزمین ظلم و بیداد علیه زن بیداد می کرد و امروز داد زن بر سر حقوقی است که خود دو دستی تقدیم آنان کرد... آزادی جنسیش را ، قائل بودن محدوه و حصار امنیتش را ، پاکی وجودش را ... و امروز زن غربی حسرت زن ایرانی را می خورد.

و داستان در ایران اصلا آن چیزی نیست که در غرب هست و عده ای بر آن دامن می زنند تا صرفا مطرح شوند.

خداوند زن را که آفرید ، کاتالوگ استفاده اش را هم داد و امروز چرا باید ما به تبعیت از غرب و شرق اگر هم ظلمی جایی دیده شده با افکار بی بته آنان حلش کنیم و سراغ کاتالوگ الهی خویش نباشیم.

چطور برای داشتن آخرین ورژن از هر چیزی سرو دست می شکنیم اما در انسانیت زن امروز با داشتن الگویی کامل همچون زهرای مرضیه (س) دست روی دست گذاشته و خود را کوچک می کنیم .

بدان که الگوی من و تو به عنوان زن مسلمان خارج از حد تصور است "اگر بدانیم".

در حدیثی رسول اکرم(ص) خطاب به ابن مسعود فرمودند:

خداوند من و على[ علیه‏ السلام] را از نور عظمت و بزرگى خود خلق کرد: هزار سال قبل از آنکه سایر خلائق را بیافریند. زمانى که هیچ تسبیح و تقدیسى وجود نداشت.پس نور مرا شکافت و از نور من آسمانها و زمین را آفرید به خداى تبارک و تعالى قسم که من از آسمانها و زمین برترم.و چون نور على [علیه ‏السلام] را منتشر ساخت عرش و کرسى از نور او خلق گردید؛ به پروردگار قسم که على[ علیه ‏السلام] از عرش و کرسى افضل است.سپس نور حسن[ علیه‏ السلام ]را باز کرد و لوح و قلم از نور حسن[ علیه‏ السلام ] به وجود آمد و به خدا قسم که حسن [علیه ‏السلام] از لوح و قلم نیز برتر است.و چون هستى را از نور حسین [علیه ‏السلام] معطر کرد، بهشت و حوریان زیباروى از نور او پدیدار گشتند؛ واللَّه حسین[علیه‏ السلام] از حورالعین برتر است.سپس همه‏ ى هستى از شرق تا به غرب تاریک ماند. ملائکه بر پروردگار از آن همه تاریکى و ظلمت شکایت کردند و خواستند که پروردگار تاریکى را از ایشان برطرف کند. پروردگار در اجابت خواسته ‏ى آنان کلمه‏ اى فرمود، از آن کلمه روحى خلق گردید، سپس کلمه‏ اى دیگر فرمود و از آن کلمه نورى خلق شد پس آن نور را به آن روح اضافه کرد و آن را در بلندترین مکان عرش قرار داد. همه‏ ى عالم از شرق تا به غرب نورانى شد. آن روح آمیخته به نور خلق شده از لطف پروردگار کسى نیست، جز فاطمه زهرا[علیها السلام] و به همین دلیل او را زهرا[ علیها السلام] نامیدند زیرا نورش آسمانها را روشن ساخت...(1)

پس نه الگوی غربی نه الگوی شرقی و در این میان، الگوی سومی هم وجود دارد که می تواند راهگشا و هویت بخش باشد که در مقابل چشم همگان قرار دارد. در این الگو زنان هویتی متناسب با شخصیت و روحیات خود دارند.

زن مسلمان ایرانی نمونه موفق این الگو است که در مقابل چشم همگان قرار دارد. در این الگو زنان هویتی متناسب با شخصیت و روحیات خود دارند به طوریکه هم حضور موثری در خانواده دارد و هم از حضوری آگاهانه در اجتماع و سیاست برخوردار است.(2)

منبع:

(1)بحارالانوار، ج 40، ص 43،نویسنده، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏،ناشر، دار إحیاء التراث العربی‏،سال چاپ، 1403 ق‏،نوبت چاپ، دوم.

(2) مقام معظم رهبری در پیامی به اولین کنگره 7 هزار زن شهید در 16اسفند 1391.

انتهای پیام/ص

الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز الگوی زن امروز کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی کاتالوگ الهی الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم الگوی سوم

دیدگاه شما

آخرین اخبار